محمدباقر گله گیر روز سه شنبه در آیین تکریم  و معارفه رئیس گمرک این شهرستان افزود: با توجه به اینکه معیشت و کسب درآمد مردم این دیار از دیرباز از دریا و داد و ستد با کشورهای حوزه خلیج فارس بوده‌است، ضرورت توسعه اسکله به رونق و پیشرفت اقتصادی این شهرستان کمک خواهد کرد.

وی  گفت: درصد بالایی از جمعیت ساکن در این شهرستان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با دریا و تجارت ارتباط دارند که رضایتمندی مردم و تسهیل‌گری در امور گمرکی در اولویت مسئولان استانی و شهرستانی است.

 معاون فرماندار دیلم بیان کرد : تسریع در تخلیه و بارگیری مستلزم توسعه زیرساخت‌های گمرک از جمله اسکله است که در ۲ سال گذشته ۱۳ متر به اسکله موجود اضافه شده‌است اما پاسخگو نیست.

گله گیر افزود: باتوجه به ویژه بودن این بندر بزودی توسعه اسکله گمرک در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی فرمانداری دیلم گفت: توسعه گمرک دیلم از دفتر به اداره کل از مطالبه‌های چندین ساله شهرستان است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بندردیلم یکی از قدیمی‌ترین بنادر جنوبی ایران به شمار می‌آید و در دوره‌های گذشته یکی از مراکز مهم فعالیت‌های تجاری است محقق شدن این مطالبه مردمی حق شهرستان است.

گله گیر گفت: با وجود اینکه گمرک بندر امام حسن همه زیرساخت‌های موجود و مجوزها برای فعالیت را دارا است اما تاکنون اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع انجام نشده‌است که امیدواریم مسئولان ذی‌ربط استان این خواسته را در اولویت قرار دهند تا شاهد رونق کسب وکار وتجارت در این بخش باشیم.

در این نشست خدایار درخش به عنوان رئیس جدید گمرک بندر دیلم معرفی و از زحمات احمدتوکل سی سخت رئیس سابق تقدیر شد.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر واقع و شغل ۸۰ درصد  مردم آن به دریا و ابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.