علی شیخ پور روز دوشنبه در جلسه ساماندهی کشتارگاه تاکید کرد: کشتار دام باید توسط یک مرکز و با نظارت کامل باشد.

وی اظهار داشت: تامین گوشت سالم نقش مهمی در بهداشت عمومی و فردی جامعه دارد و کارکنان کشتارگاه ها و قصابان به عنوان شاغلان در این حرفه خدماتی، نقش مهمی در این مقوله دارند.
وی افزود: در بحث رعایت موارد بهداشتی کشتارگاه به هیچ عنوان با کسی تعارف نداریم و باید گوشتی که به سفره مردم می رود، کاملا سالم و بهداشتی باشد.
معاون سیاسی فرماندار مرند خاطرنشان کرد: گوشت تازه باید بعد از آماده سازی به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه با رعایت کامل موارد بهداشتی قرار گرفته و بعد از آن به سطح شهر عرضه شود.
وی با اشاره به تلاش شهرداری مرند در رفع مشکلات کشتارگاه گفت: شهرداری مرند توجه بیشتری به پیش تصفیه کشتارگاه داشته باشد و در جهت رفع مشکلات اقدام کند.
شیخ پور گفت: گوشت باید بعد از طی مراحل بهداشتی، در سریع ترین زمان به روستاها انتقال داده شود تا در روستاها نیز دچار مشکل نباشیم.
وی ادامه داد: برای بهسازی کشتارگاه باید از محل درآمد خود کشتارگاه، اقداماتی صورت گیرد ولی متاسفانه تاکنون شهرداری مرند اقدامی در این خصوص انجام نداده است.
معاون فرماندار مرند ضمن تاکید بر تامین خودروی مناسب حمل گوشت به شهرها و روستاها گفت: نکات بهداشتی در ذبح و پاکسازی لاشه نیز با نظارت دامپزشکی صورت پذیرد تا موجب اعتراض برخی از قصابان قرار نشود.
شیخ پور همچنین با اشاره بر رعایت نکات بهداشتی اظهار داشت: نوسازی ریل بعد از ذبح کشتارگاه، کنترل خون آبه ها، انتقال و حمل لاشه و حفاظت فیزیکی مناسب از لاشه از مورادی است که باید بیشتر توجه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.