ارسلان زارع امروز "پنجشنبه" در دوره آموزشی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ استان گیلان در استانداری با بیان اینکه عدم رعایت طرح‌ ها، نکات فنی، ضوابط و مقررات شهری موجب تغییر در سرانه‌های خدمات شهری، جلوه نامطلوب بصری و بر هم زدن سیمای شهری و خسارت‌ های جبران ناپذیر می شود، افزود : تمکین به قانون و رعایت اصول شهرسازی، معماری و فنی در چارچوب طرح‌های مصوب برای احقاق حقوق شهروندی، بهره‌مندی همه مردم از خدمات ارائه شده و برنامه تنظیمی در شهر و روستا، به عنوان تکلیف مدیریت شهری و روستایی باید مود توجه قرار گیرد.

زارع اضافه کرد : رسیدگی به موقع و تصمیم قاطع قانونی در برخورد با کسانی که برای کسب منافع؛  تخطی از قانون را مبنای کارشان قرار می دهند و با تعدی از حقوق جامعه و مردم، موجب تضییع حقوق آنان می‌ شوند، در پیشگیری از تخلفات بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ ها نیازمند رفع اشکالات و اصلاح برخی تبصره‌ ها است، خاطر نشان کرد: شهرداری‌ ها و اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ با رعایت تمام اصول، برخورد به موقع با تخلف، تشکیل پرونده، ارجاع به موقع در مدت یک هفته و رسیدگی در مدت ۱۰ روز باید اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان این که تبصره ۴ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ ها در ارتباط با ساخت و ساز بدون پروانه و جریمه با ضریب حداقل یک درصد، بازدارندگی مورد انتظار را ندارد، اظهار داشت: پیشنهاد آن است که در تبصره ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها تغییری ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، گفت : اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ باید ضمن برخورداری از دانش تخصصی عمرانی، نسبت به موضوعات حقوقی نیز مطالعه داشته تا با اطلاعات کافی تصمیم‌ گیری کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده حداکثری از این دوره های آموزشی برای شناسایی اشکالات و راهکارهای رفع آن تاکید کرد.

دوره آموزشی ویژه اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ استان گیلان به صورت یک روزه در استانداری گیلان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.