به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر یکشنبه در جلسه هم اندیشی ستاد احسان و نیکوکاری کمیته امداد شهرهای گناوه، دیلم و ریگ در فرمانداری گناوه اظهار داشت: مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم در حوزه فرهنگ انفاق، نوع دوستی و نیک اندیشی در ده ماهه گذشته عملکرد و مشارکت بسیار مناسب در حوزه فعالیت کمیته امداد داشتند.

وی افزود: در ده ماهه گذشته امسال کمیته امداد شهرستان‌های گناوه و دیلم از محل کمک‌های مردمی حدود ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری کردند.

مدیر کل امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر بیان کرد: میزان همکاری و مشارکت مردم استان بوشهر در کارهای خیریه به طور متوسط ۷۲ درصد بوده که مشارکت و همکاری مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم ۷۸ بوده است.

وی ادامه داد: متوسط رشد مشارکت و همکاری اجتماعی مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم در کارهای خیریه نسبت به متوسط استان بالاتر بوده است.

لطفی خاطر نشان کرد: رسیدگی به مستمندان و نیازمندان یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده و همواره در گفتمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری این امر به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد تاکید بوده است.

وی اضافه کرد: رسیدگی به نیازمندان به عنوان شرط اصلی فعالیت‌های حکومت اسلامی است و در دهه مبارک فجر باید به این موضوع توجه بیشتری داشته و این پیام انقلاب را هر چه بیشتر توسعه دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با تقدیر از فرماندار گناوه به دلیل تشکیل ستاد در شهرستان گفت: جلسه هم اندیشی ستاد احسان و نیکوکاری شمال استان بوشهر با تدبیر و ابتکار فرماندار گناوه برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در روز شمار برنامه‌های دهه فجر قرار گرفت که امروز با حضور مسئولان این نهاد در شهرهای شمالی استان برگزار شده‌است.

وی تصریح کرد: از اهداف این ستاد و برگزاری این جلسه برنامه‌ریزی تهیه هدیه و عیدی نوروزی به خانوارهای تحت پوشش و مستمند در شمال استان است که به کمک خیران و مسئولان تلاش شود تا خانوارهای تحت پوشش هدیه نوروزی دریافت کنند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی در کنار توفیقاتی که در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، نظامی، صنعت و غیره داشته در حوزه رسیدگی به نیازمندان نیز با تشکیل نهادهایی مانند کمیته امداد و سایر مجامع خدمات رسان کارهای خوبی برای کمک به نیازمندان ارائه داده است.

لطفی اضافه کرد: فقر یک پدیده اجتماعی است که خواه ناخواه و بر اثر حوادث مترقبه یا غیرمترقبه اتفاق می‌افتد و افرادی به صورت مستمند به جامعه معرفی می‌شوند و سختی‌ها و پیچیدگی‌های آن می‌طلبد که همه جامعه در کمک به این اقشار کمک کنند.

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فقرزدایی گام‌های بسیار مؤثری برداشته است که باید در دهه فجر اطلاع رسانی شود.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه فقر یک امر ثابت نیست گفت: دولت در سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی کشور به کمیته امداد مجوز داد که در قالب تبصره ۱۴ عده‌ای از خانوارهای با درآمد کم و کارگری نیازمند را موقت تحت پوشش قرار دهد و در این زمینه اقدام و به آنان مساعدت شد تا در یک مقطعی تحت پوشش باشند.

وی عنوان کرد: آمار افراد تحت پوشش در کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت شناور است به گونه‌ای که عده‌ای تحت عنوان مستمند تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرند و پس از توانمندسازی از سیستم خارج و افراد جدید تحت حمایت قرار می‌گیرند.

لطفی اظهار داشت: کمیته امداد با با استفاده و پشتیبانی حمایت‌های و ظرفیت‌های دولت و نظام اسلامی در کنار مشارکت و ظرفیت مردمی در چند سال اخیر حمایت‌های بسیار خوبی در سرفصل‌های مختلف به نیازمندان ارائه کرده‌است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با تاکید بر گسترش فرهنگ انفاق و احسان در جامعه گفت: فرهنگ انفاق و احسان هم در دین مبین اسلام و هم در فرهنگ ایرانی تاکید و نهادینه شده و باید هر چه بیشتر در خانواده‌ها تبلیغ و ترویج و فرهنگ سازی شود.

وی گفت: درخواست می‌شود که ترویج فرهنگ احسان و انفاق در همه مراکز، محافل و سخنرانی‌ها، مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج و دانشگاه‌ها صورت گیرد و این فرهنگ به جامعه بیشتر معرفی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1342450
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.