رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدام‌های مهم و تاثیرگذار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با هدف حمایت و زمینه‌سازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (ع) در سراسر کشور انجام می‌شود.

علیرضا سبحانی افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسه‌ها و  مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم ازجمله نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی  و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی از جمله هدف‌های برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت است.

وی اظهار کرد: در این آزمون ۱۶۳ نفر از همه رده‌های سنی در این شهرستان ثبت نام و  شرکت کردند.

سبحانی افزود:  این آزمون در سه نوبت و در گروه و رشته‌های حفظ، تفسیر ، ترجمه  و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) ، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و آموزش‌­های الکترونیک برگزار شده است.  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: شرکت کنندگانی که در این دوره ۷۰ امتیاز و بالاتر بگیرند به قید قرعه جوایزی نفیس شامل کمک هزینه خودرو، عتبات عالیات و دیگر جوایز نقدی تعلق  و در آیینی از آنان تجلیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قبول شدگان اعطا می‌شود.

سبحانی با بیان اینکه پنج موسسه قرآنی در این شهرستان وجود دارد، افزود: گفت: مجری این دوره از آزمون کتبی قرآن را موسسه قرآنی و عترت نورالهدی این شهرستان و  با همکاری و نظارت اداره فرهنگ و ارشاد و فرهنگ اسلامی برعهده دارد.

وی یادآورشد: امام جمعه و فرماندار گناوه از محل آزمون بازدید و در جریان روند برگزاری این دوره قرار گرفتند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.