جلال قلعه شاخانی روز شنبه در جلسه ستاد برگزاری هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در مجتمع فجر سنندج اظهار داشت: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در جامعه برای فراگیری معارف قرآن و عترت برگزار می‌شود.

وی  اضافه کرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ١٥ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت، حفظ قرآن کریم و آموزش های الکترونیک در دی و بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرانی کردستان به زمان ثبت نام در این آزمون نیز اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند از ۱۲ آبان ماه لغایت ۱۲ آذرماه سال جاری با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قلعه‌شاخانی زمان برگزاری آزمون رشته‌های الکترونیکی را ۲۵ و ۲۶ دی ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: آزمون رشته‌های کتبی نیز روز پنجشنبه سوم بهمن ماه در سطح استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از دیگر اهداف هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت است.

هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کردستان 9 تا 16 اسفند سال گذشته با شرکت ۶ هزار و ۱۵۷ نفر در ۱۸ رشته قرآنی برگزار شد.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.