عبدالهادی فقهی‌زاده جمعه ۱۱ بهمن در حاشیه برگزاری این آزمون در شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شیراز ۲هزار نفر در این آزمون شرکت کرده اند، گفت:‌ شمار این افراد در استان فارس ۷ هزار نفر است.

وی ادامه داد: نتایج این آزمون ظرف ۴۸ ساعت آینده منتشر خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت https://www.quranedu.ir/ نتایج آزمون را مشاهده کنند.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: برای سال‌های آینده درصدد هستیم که رشته‌های تفسیر و آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را در کنار رشته‌های حفظ و قرائت گسترش دهیم و رشته‌های آزمون الکترونیکی افزایش دهیم.
فقهی‌زاده اهداف برگزاری این آزمون را جریان‌سازی قرآنی و کمک به توسعه فرهنگ قرآنی در سطح ملی عنوان کرد و ابراز داشت: این اقدام گسترده ملی همه ساله با استقبال گروه کثیری از قرآن‌آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، معارف و تفسیر برگزار می‌شود و روز به روز هم استقبال از آزمون بیش از گذشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در حاشیه این آزمون ابراز داشت: این آزمون در ۳۵ حوزه امتحانی در استان فارس برگزار شده‌ است که از این تعداد ۳ حوزه مربوط به شیراز، ۲ حوزه مربوط به شهرستان استهبان و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان فارس هستند.
صابر سهرابی اظهار کرد: این آزمون در سال جاری در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه مفاهیم و ترجمه قرآن، گروه معارف اهل بیت(ع) گروه حفظ قرآن و گروه آموزش‌های الکترونیک برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: گروه مفاهیم و ترجمه قرآن شامل رشته‌های تفسیر سوره بقره از کتاب تفسیر نمونه و ترجمه و درک معانی سوره بقره از مصحف شریف با ترجمه‌های متداول است و گروه معارف اهل بیت(ع) نیز شامل حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه از ۵۰ حکمت اول نهج‌البلاغه و خطبه ۱۹۳ و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) از ۱۰ دعای اول صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر بوده و گروه حفظ هم شامل ۹ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ کل از مصحف شریف است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین ۱ و ۲ در سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن کریم در سامانه مجازی حامیم به‌صورت الکترونیکی در ماه گذشته برگزار شدند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.