روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به نقل از طاهره عدل‌بند در نشست شورای معاونان این اداره‌کل افزود: این بخشنامه جدید شامل دانشجویان کنونی و فارغ‌التحصیلان قبلی دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود و برای دانشجویانی که از سال در این دانشگاه پذیرش می‌شوند، اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: تلاش سازمان برنامه و بودجه بر توجه ویژه به آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال آینده‌است در همین ارتباط اعتبارات این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۹، ۲۲ درصد رشد دارد.

عدل‌بند اظهار داشت: با توجه به حجم بالای جمعیتی ( ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم ) تخصیص‌های انجام شده و افزایش اعتبارات پاسخگوی نیازهای دستگاه تعلیم و تربیت نیست.

وی در پاسخ به انتقاد تحقق نیافتن اعتبارات آموزشی بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم، سیاست اصلی بر پرداخت دستمزد کارکنان و ارتقای معیشت آنها است.

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تحقق نیافتن کامل اعتبارات سرانه دانش‌آموزی گفت: تلاش شده‌است سرانه دانش‌آموزی در سال آینده رشد اعتباری داشته باشد تا شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی برای مدارس شبانه‌روزی هزینه شد و پیگیری برای اختصاص اعتبار ویژه برای حل مشکل تغذیه این مدرسه‌ها ادامه دارد.

عدل بند گفت: با توجه به تعداد بالای بازنشستگان فرهنگی در سال‌های آینده و کمبود نیروی انسانی تلاش شده این مشکل با راهکارهایی همچون خرید خدمات و افزایش ساعت‌های خدمت فرهنگیان برطرف شود.

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: اعتبارات خرید خدمت در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵۰ درصدی از سه هزار میلیارد ریال به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.