به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز دوشنبه در کارگروه پژوهش که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: باید توجه داشته باشیم که توسعه توسط نیروهای انسانی محقق می شود و تنها با آجر و سیمان نمی‌توانیم به آن برسیم.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: نگاه ما در استان برای توسعه تنها عمرانی است، در حالی که توسعه اقتصادی با نیروی انسانی محقق خواهد شد.
رحیمی عنوان کرد: ساخت و سازها در مناطق روستایی نمی‌تواند از مهاجرت به شهر جلوگیری کند؛ تا زمانی که اقتصاد روستاها شکوفا نشوند نمی توانیم از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.
وی اظهار داشت: مدلی که در طرح آمایش استان آمده است با ظرفیت های شهرستان ها هم خوانی چندانی ندارد از این رو این طرح باید بازنگری شود.
وی با بیان اینکه مدل های توسعه باید متناسب با مناطق، فرهنگ، مذهب و ظرفیت های هر شهرستان باشد، افزود: شهرستان های دارای ظرفیت های مشترک را در بلوک هایی کنار هم ‌قرار دهیم تا بتوان برای آنها برنامه ریزی کلان داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: به عنوان مثال منطقه قصرشیرین با توجه به وجود سدها، زمین های مرغوب و آب و هوای مناسب ظرفیت عظیمی در بخش کشاورزی دارد.
رحیمی با بیان اینکه کشاورزی می تواند توسعه را در قصرشیرین ایجاد کند، افزود: باید کشاورزی این شهرستان به خوبی مورد توجه قرار گیرد و از آن به منظور اشتغالزایی و توسعه استفاده کرد.
وی به اهمیت پرداختن به برنامه های دانش محور اشاره و عنوان کرد: در طرح آمایش کرمانشاه برنامه های پژوهشی، فنی و حرفه ای و علمی در نظر گرفته نشده است.


** تصویب طرح آمایش کرمانشاه
طرح آمایش کرمانشاه هفته گذشته در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید.
استاندار کرمانشاه در این جلسه گفت: طرح آمایش استان مراحل مختلف کارشناسی را طی کرده و هرچه زودتر به منظور اجرایی شدن باید تصویب شود.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه این سند توسط دانشگاه رازی تهیه و تنظیم شده است، گفت: دانشگاه رازی ظرفیتی عظیم در راستای اقدام های تحقیقاتی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه سند آمایش استان در مرحله آخر است، گفت: مرحله نخست طرح های آمایش استان به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده و مورد تایید قرار گرفته است.
طهمورث الیاسی، با بیان اینکه تهیه سند آمایش چهار سال طول کشیده است، گفت: این سند مراحل نهایی بررسی را طی می کند تا پس از تصویب در استان برای تایید نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/866
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.