رهدار براتی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه امسال نهضت سوادآموزی در دوره‌های تحکیم، انتقال و آموزش رایانه برای ۶ هزار و ۵۲۵ نفر بوده است.

به گفته‌وی، نبود اطلاعات اسمی از بی‌سوادان به عنوان یکی از مشکلات در حوزه جذب سوادآموزان است، که پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سالجاری برنامه تعهد شده نهضت سوادآموزی محقق شود.

وی اظهار داشت: اولویت اصلی سوادآموزی در استان آموزش اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان و همچنین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.

براتی افزود: از سال‌گذشته تاکنون ۲۳ مرکز یادگیری محلی در استان فعال شده که در این مراکز علاوه بر برگزاری دوره‌های سوادآموزی و انتقال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز ارائه می‌شود. 

وی، از برگزاری برنامه دانش‌نما با همکاری دانشجویان در شهرستان لردگان برای نخستین بار خبر داد و گفت: این طرح با هدف اجرای عملی آزمایشات ساده کتاب درسی علوم  دوره انتقال اجرا شده‌ است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در این طرح آزمایشات به شکل ساده و لذت بخش به منظور درک بهتر سوادآموزان از مطالب این کتب به ویژه کتاب علوم تجربی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا ، اکنون ۸۴.۷۴ درصد جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که بیشترین جمعیت بی‌سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان در مناطق روستایی و عشایر نشین ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.