حمید حمدالله زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۱.۷ درصد از دانش آموزان استان در هنرستان‌های کاردانش و ۱۷.۵ درصد در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد:در حال حاضر، سهم تحصیل دانش آموزان قزوین در هنرستان‌ها بالاتر از میانگین کشوری است اما به علت محدودیت فضا و تجهیزات، امکان دستیابی به رقم ۴۵ درصدی در این زمینه دشوار است.
حمدالله زاده با بیان اینکه برای رسیدن به این سهم باید ۱۰ هنرستان جدید در استان راه اندازی شود، گفت:در حال حاضر ۱۵۷ هنرستان شامل ۱۱۰ هنرستان روزانه، ۱۷ هنرستان بزرگسالان و ۳۰ هنرستان کاردانش در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.
این مسوول یادآور شد: از بین هنرستان‌های روزانه و بزرگسال ۳۴ مورد فنی و حرفه‌ای و ۹۳ مورد کار دانش هستند و در سال تحصیلی جاری ۳۴ رشته تحصیلی در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و ۵۲ رشته در هنرستان‌های کاردانش فعالیت دارند.

۲ هنرستان جدید و سه سالن کارگاهی در قزوین احداث شد

حمدالله زاده گفت: در سال جاری ۲ هنرستان دخترانه و پسرانه جدید در شهرک مهرگان، ۲ سالن کارگاهی رشته تاسیسات برق در هنرستان امام علی(ع) خرمدشت و رشته کامپیوتر در هنرستان هاشمیان ناحیه یک تکمیل شد و یک سالن کارگاهی نیز در هنرستان شهید چمران ناحیه یک در حال احداث است.
وی در خصوص اعتبارات هنرستان‌های استان نیز گفت: امسال پنج میلیارد تومان اعتبار ملی از محل منابع حاصل از فروش گاز جهت تجهیز هنرستان‌ها پیش بینی شده که تاکنون تحقق نیافته است.
حمدالله زاده افزود: همچنین اعتبارات استانی نیز ۸۷۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان آن تحقق یافته و آموزش و پرورش با این اعتبارات در حال خرید تجهیزات است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: امسال دانش آموزان هنرستان‌های کاردانش استان در جشنواره‌های ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه به ۲ مقام اولی و یک رتبه برگزیده دست یافتند و از نظر تیمی نیز رتبه ۲ کشور را از آن خود کردند.
وی افزود: همچنین قزوین در هنرهای تجسمی نیز با ۱۸ رتبه اول تا چهارم، مقام چهارم کشور را به دست آورد و یک دانش آموز قزوینی نیز رتبه اول نقاشی بین المللی، رتبه دوم کنکور سراسری منطقه ای و رتبه ۱۳ کنکور سراسری را در رتبه گرافیک کسب کرد.
حمدالله زاده کسب رتبه اول و یک رتبه سوم در جشنواره مهارت‌های هنری را نیز از دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستان‌های کاردانش در سال جاری عنوان کرد.
۴۳ هزار و ۵۵۰ دانش آموز در مقطع متوسطه مدارس استان قزوین تحصیل می‌کنند که ۱۶ هزار و ۹۹۵ تن از آنها در هنرستان‌ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.