حمید زارعی یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:  محمد رضا بیگناه  هنرمند نقاش خورموجی متولد ۱۳۴۹ ،  کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش را در سال ۱۳۷۹ از دانشگاه تربیت مدرس و سال ۱۳۹۲ کارشناسی طراحی داخلی را از کالج کانستوگا کانادا اخذ نموده است.

وی یادآورشد: این هنرمند برحسته خورموجی تاکنون چندین نمایشگاه نقاشی در کشور های مختلف  و ایران برگزار کرده است و در تربیت  نقاشان جوان و ترویج هنر نقاشی در دشتی نقش تاثیر گذاری داشته است.

هنرمند خورموجی مقیم کانادا نیز گفت: برای یافتن این نگاه نو، ساعت ها و ساعت ها در میان درختان وقت گذراندم تا دنیای نهفته در درون و اطراف آن ها را دریابم.

محمد رضا بیگناه ادامه داد: آگاهانه می خواستم از نقاشی منظره فاصله بگیرم و جان مایه ای را بیابم که امضای من باشد و شاعرانه و بافتاری نوستالژیک اما نو از سوژه ای روایت کنم که دستمایه دیرین نقاشان شناخته شده است بدین خاطر صدها عکس گرفتم و صدها طرح و اتود زدم تا به این آثار رسیدم.

وی در خصوص مدت زمان صرف شده برای مجموعه « شاخه های بی قرار » بیان کرد: با وجود اینکه ایده درختان به نظر ساده می آمد، اما برای من کاملا جذاب بود و به همین خاطر چیزی نزدیک به یک سال و نیم برای اجرای آن زمان صرف کردم زیرا تمام تلاش من این بود که بتوانم این مجموعه را به یک انسجام معنایی و فرمی برسانم و به صورت یک مجموعه ارائه دهم.

وی  درباره چرایی نمایش این آثار در ایران گفت: مجموعه « شاخه های بی قرار » برای نخستین بار در ایران و گالری مژده به نمایش درآمده است؛ البته چند اثر از این مجموعه قبلا توسط دوستانم در کانادا خریداری شده است اما از آنجایی که همواره دوست دارم نخستین بار آثارم را در وطن محبوبم نمایش دهم ایران را برای این کار انتخاب کردم.

وی درباره سبک اجرایی آثار این مجموعه اظهار کرد: از آنجایی که من تصویر ساز نیز هستم شاید بتوان گفت که آثارم بی تأثیر از دنیای تصویرگری نیست، اما به طور کلی کارهای این مجموعه انتزاعی محسوب می شود زیرا صرفا فضای رئالیستی و منظره به مفهوم واقعی در آن ارائه نشده و ترکیب بندی و شکل درختان تغییر کرده است.

بیگناه افزود: از سوی دیگر نیز می توان گفت که کارها کاملا آبستره نیست زیرا با یک سوژه ای که ما به ازای خارجی دارد روبرو هستیم.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.