به گزارش ایرنا، این همایش روز گذشته با حضور خالد خداوردی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور آغاز شد و عصر امروز با حضور آلا عنایتی دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویان دامپزشکی کشور، مسوولان دانشگاهی، شرکت کنندگان و نمایندگان حامی این همایش در تالار دانش دانشگاه سمنان پایان یافت.
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان در حاشیه اختتامیه این همایش به ایرنا گفت: از مجموع 497 مقاله ارسالی ثبت شده به دبیرخانه این کنگره، 303 مقاله پذیرفته و 39 مورد به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه شد.
محمد حسن یوسفی بیان کرد: پنل بیماری دام های بزرگ، پنل بهداشت مواد غذایی طیور و آبزیان و پنل جراحی و بیماری دام های کوچک مهم ترین موضوع های ارائه شده در این همایش بود.
وی با اشاره به این که تمام مقالات پذیرفته شده به صورت لوح فشرده و در ویژه نامه ای در مجله تحقیقات دامپزشکی و آزمایشگاه دانشگاه سمنان به چاپ رسید، اضافه کرد: از هر پنل یک مقاله به عنوان مقاله برگزیده علمی به صورت مقاله کامل چاپ شد.
به گفته یوسفی، مجموعه مقالات چاپ شده این کنگره به صورت مقاله کامل و خلاصه سخنرانی مقالات و همچنین خلاصه پوستر چاپ شده است.
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان به برگزاری سه کارگاه آموزشی در حاشیه این کنگره اشاره و تصریح کرد: این این کارگاه ها با موضوعات التیام زخم در حیوانات خانگی، اصول مقدماتی دامپزشکی و مدیریت حیات وحش و کارگاه سوم در زمینه تشخیص و کنترل بیماری های تنفسی طیور برگزار شد.
وی با بیان دستاوردهای کنگره دانشجویان دامپزشکی کشور تاکید کرد: افزایش همکاری متقابل دانشجویان و اساتید در پژوهش های علمی یکی از مهم ترین دستاوردهای این کنگره بود که به طور قطع در ارتقاء کیفی پژوهش های دانشجویان کشور موثر است.
یوسفی توسعه تعامل های دانشگاهی و عرصه اجرایی را دیگر دستاورد این کنگره برشمرد و یادآور شد: در این گردهمایی، تفاهم نامه ای با اداره کل دامپزشکی سمنان امضا شد که منجر به تعامل های گسترده این دانشکده، دانشگاه سمنان و شبکه دامپزشکی استان می شود.
وی تعداد دانشجویان مجموعه دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان و آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد را 800 دانشجو ذکر کرد و گفت: 250 دانشجو در مقطع دکترای عمومی دامپزشکی و بقیه در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان ابراز داشت: دانشکده و آموزشکده دامپزشکی سمنان و شهمیرزاد در حال حاضر 25 نفر عضو هیات علمی دارد که از این تعداد، سه عضو با درجه دانشیاری و 22 عضو دیگر با درجه استادیاری مشغول به فعالیت و تدریس در این دو مجموعه هستند.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.