اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: کشور در شرایط دشواری قرار دارد و باید مدیران و دلسوزان نظام با دقت مسائل را تعقیب کنند چرا که از مسایل کشور نمی شود به سادگی عبور کرد.

وی بیان کرد: در این شرایط از بیرون دشمنان برنامه های وسیعی انجام داده بودند تا به کشور آسیب بزنند و در داخل کشور نیز اقداماتی انجام شده بود تا اامنیت و آرامش مردم را دچار مشکل کنند که نیاز است تحلیل دقیقی در این خصوص داشته باشیم.

جهانگیری اضافه کرد: امروز ایران موفق شده علی رغم همه فشارهایی که بوده در یک جنگ ناخواسته ای که یک طرف آن آمریکا است با سربلندی این جنگ بیرون آید.

ی ادامه داد: قدرتی بزرگی اراده کرده بود که اقتصاد کشور را از هم بپاشد و ساز و کار دقیقی برای این کار پیش بینی کرده بود و به تعبیر خود دردی را بر ملت ایران تحمیل کنند که مردم نتوانند تحمل کرده و دست به شورش بزنند و کشور با بحران و نهایتا به چند پاره شدن ایران عزیز منجر شود.

وی  بااشاره به اینکه  آمریکاییها در دستی یابی به این مهم شکست خوردند گفت: آنها  فکر می کردند ما نمی توانیم جشن 40 ساله  انقلاب را برگزار کنیم چون معتقد بودند برنامه ریزی تدارک دیده شده در سال 97 می تواند ایران را یکسره کند اما  با لطف خداوند، تدبیر رهبر معظم انقلاب، صبوری و تحمل مردم ،  تلاش مدیران و سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی همه با هم مردانه به صحنه آمدند و نگذاشتند کشور با بحران و از هم پاشیدگی روبرو شود.

جهانگیری با بیان اینکه این به معنای نبود مشکل در زندگی مردم نیست اضافه کرد: آمریکا قصد داشت سقف صادرات نفت را صفر، درآمد را از ما بگیرد، مانع صادرات و واردات کشور شود و کالاهای مورد نیاز مردم را قطع کند و کالاهایی که ارز آوری برای کشور داشت در لیست تحریم قرار داد و در همین زمینه بنادر، کشتیرانی، صنعت بیمه و نفت کش‌های ایران را تحریم کرد اما به فضل الهی ما  روی پای خود ایستاده و کارهایی کارهای مهمی برای اداره کشور صورت گرفته است.

خبر تکمیل می شود..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.