حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت شهادت دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: خون مطهر شهید مفتح موجب ترقی این ۲ حوزه شده است.

وی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه در اهداف متعالی باید با هم متحد باشند و با علوم انسانی و علوم روز، کشور را آباد، مستقل و دشمن‌شکن قرار دهند و یک ثبات واقعی را در تمامی عرصه‌ها به وجود آورند.

امام جمعه ملایر به اعطای سه سرمایه بدنی، غریضی و معنوی از سوی خداوند متعال به بشریت اشاره و بیان کرد: اگر این ۲ سرمایه بدنی و غریضی در خدمت سرمایه معنوی قرار گیرد، انسان رشد می‌کند.

حجت الاسلام برقراری افزود: چنانچه سرمایه بدنی و غریضی در خدمت معنویت، خدا و دستورات الهی قرار نگیرد، انسان سقوط می‌کند.

وی گفت: حوزه و دانشگاه ۲ بالی هستند که می‌توانند سرمایه‌های وجودی انسان را به دست معنویت بسپارند و خروجی آن امثال شهید شهریاری و احمدی روشن شود.

قائمی رییس دانشگاه ازاد اسلامی همدان

تعالی بشر؛ هدف اصلی حوزه و دانشگاه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز بر لزوم وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: این وحدت موجب مشترک شدن نگاه این ۲ نهاد به هستی می‌شود.

مرتضی قائمی بیان کرد: زمانی بین حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد می‌شود که در مبنا و هدف آنها وحدت وجود داشته باشد.

وی هدف اصلی در حوزه و دانشگاه را تعالی بشر عنوان کرد و گفت: اگر هدف رفاه بشر و لذت محوری باشد، دیدگاه لیبرال وارد شده و این ۲ نهاد از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان وحدت در گفتمان، مبانی معرفتی و شناختی، ارزش‌گذاری در ارزش‌های انسانی و اخلاقی و وحدت در هدف را عاملی موثر در نزدیک کردن ۲ نهاد حوزه و دانشگاه برشمرد.

قائمی همچنین وحدت در توحید محوری، معاد اندیشی، مسوولیت‌محوری و هدف‌گذاری را از دیگر عوامل در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان و بیان کرد: اگر مبنای سکولار داشته باشیم، از حوزه فاصله می‌گیریم.

به گفته وی اساتید باید معاد اندیش، توحیدمحور و مسوولیت‌مدار باشند و همه باید مبنای خودی دینی را بشناسیم و از آن فاصله نگیریم.

قائمی بر تلاش برای تحقق دانشگاهی توحیدمدار و حوزه‌ای توحیدمحور تاکید کرد و افزود: حوزه و دانشگاه در هدف یکی هستند، هر چند با هم فاصله مکانی داشته باشند.

خدایاری رییس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر

بیانیه گام دوم انقلاب؛ وظیفه مهم حوزه و دانشگاه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز حوزه و دانشگاه را ۲ نهاد تاثیرگذار در کشور دانست و اظهار داشت: اگر ارتباط بیشتری بین این ۲ نهاد برقرار شود، می‌توانیم شاهد جامعه‌ای رو به رشد از نظر معنوی و علمی باشیم.

محمدعظیم خدایاری به گفتمان‌سازی در گام دوم انقلاب به عنوان یکی از اهداف مهم حوزه و دانشگاه اشاره و بیان کرد: هر ۲ نهاد موظف به حرکت در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند.

وی ادامه داد: هرگاه بین حوزه و دانشگاه به ویژه قبل از انقلاب اسلامی فاصله ایجاد شد، به جامعه آسیب زد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر علم و فناوری، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد را از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: با وحدت حوزه و دانشگاه می‌توانیم به اهداف بلند انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

خدایاری ادامه داد: این ۲ نهاد تاثیرگذار می‌توانند کار علمی و پژوهشی و گفتمان‌سازی انجام و نیروهای انسانی متناسب با ۴۰ ساله دوم انقلاب تربیت و تحویل جامعه دهند.

۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.