حمید زارعی روز شنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه کتاب خورموج افزود: برپایی نمایشگاه شرایطی را مهیا می‌کند تا کتاب و کتاب‌خوانی تقویت شود و در این ارتباط یارانه کتاب در گسترش فرهنگ مطالعه تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه با تخفیف ۵۰ درصد برگزار می‌شود و تخصیص یارانه در بازدید و استقبال مردم از خرید کتاب موثر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی ادامه داد: از نمایشگاه امسال حدود ۱۰ هزار نفر بازدید کردند که بیشتر آنها دانش‌آموزان بودند.

زارعی با قدردانی از انتشارات نگاه آشنا  ادامه داد: تنوع کتاب‌ها رضایت مندی مردم را در پی داشت و مدیریت نگاه آشنا ۳۵ میلیون ریال کتاب به مدارس برتر بازدید کننده، مولفان شهرستان و برگزیدگان جشنواره کتاب اهدا کرد که جای تقدیر دارد.

مدیر انتشارات نگاه آشنا بیان کرد: شهرستان دشتی و مردم شهر خورموج علاقه‌مند به کتاب هستند و  استقبال مردم تا پایان وقت برگزاری با حجم بالایی صورت گرفت.

علی فرمانی اضافه کرد: در این نمایشگاه ۱۲ هزار جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به فروش رفت که بیشترین کتاب‌های خریداری شده کودک و نوجوان، رمان و روان شناسی است.

وی نقش ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوط در برپایی نمایشگاه را قابل تقدیر دانست و افزود: مشارکت خوبی بین نهادهای شهرستان دشتی وجود دارد و حضور این نهادها باعث شد نمایشگاه آرامی داشته و شاهد رشد آن باشیم.

فرمانی یادآور شد: در بحث فرهنگی نیز برنامه‌های موثر و مناسبی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و حضور دسته جمعی کودکان با مادرانشان قابل توجه بود.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.