حجت‌الاسلام عباس امینی یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه برپایی آیین پایتخت کتاب در شاهرود کاری اثرگذار است، افزود: ترویج کتاب و کتابخوانی یکی از خواسته های رهبری انقلاب است.

وی اهدای کتاب به برگزیدگان مسابقات گوناگون را خواستار شد و تصریح کرد: باید در مکان ها و وسایل عمومی مانند تاکسی ، اتوبوس ها و بوستان ها جایگاهی برای کتاب تعبیه شود تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه در موضوع کتاب نباید به دنبال منافع مادی و مالی برای شهر بود، ابراز داشت: اگر فرهنگ کتابخوانی در بین مردم نهادینه شود برکات خوبی نصیب شهر خواهد شد.

حجت الاسلام امینی راهپیمایی اربعین را یک حرکت معنوی بزرگ خواند و تصریح کرد: این راهپیمایی آثار زیادی در فرهنگ عمومی مردم ایران، عراق و جهان اسلام می گذارد.

وی با اشاره به رویدادهای چند روز گذشته عراق ، ادامه داد: دشمنان با این شیطنت‌ها درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه می توان از فرصت پیاده روی اربعین و 28 صفر در فرهنگ عمومی بهترین استفاده را کرد، پیشنهاد داد: راهپیمایی اربعین برای جاماندگان از این آیین در شاهرود انجام شود.

رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در 6 ماهه اول امسال  17 دستور جلسه با 30 مصوبه داشته است، افزود: 27 مصوبه با توجه به زمان مقرر اجرایی شده است.

وی با اشاره به روز 14 آبان روز شورای فرهنگ عمومی، اظهارداشت: برگزاری یک برنامه شهرستانی ویژه به این مناسبت با حضور مسوولان پیشنهاد شده است.

احمد خرم سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت:  استان سمنان در راهپیمایی اربعین از لحاظ تعداد شرکت کنندگان ، میزان کمک های نقدی و غیرنقدی جزو استان های سرآمد کشور است.

وی از نام نویسی افزون بر 17 هزار نفر در سامانه راهپیمایی اربعین خبر داد و افزود: با توجه به شرایط چند روز پیش در عراق ، تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته 2 برابر بوده است.

خرم با بیان اینکه یک موکب فرهنگی از شهرستان شاهرود در راهپیمایی اربعین حضور خواهد داشت ، تصریح کرد: تعداد 15 هزار بسته فرهنگی توسط این موکب فراهم شده است.

سرپرست فرمانداری شاهرود ادامه داد: افزون بر هفت هزار وعده غذایی شامل صبحانه، میان وعده، ناهار و شام در 15 روز توسط موکب های شاهرودی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود یک موکب مشترک هم با عراقی ها برپا می کند، افزود: موکب هایی  از بیارجمند ، کلاته خیج ،مصباح الهدای،شهدا و شهدای گمنام از شهرستان شاهرود در این آیین بزرگ شرکت می کنند.

سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست با اشاره به بیانات رهبری در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: سازمان یونسکو هر ساله  در دنیا یک شهر را به عنوان "پایتخت کتاب" معرفی می کند.

وی با بیان اینکه در ایران هم از سال 1394 معرفی یک شهر به عنوان پایتخت کتاب شروع شده است، افزود: شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان و یزد در چند ساله گذشته این عنوان را کسب کرده اند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود، ادامه داد: مسوولان اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، شهرداری و اداره کتابخانه ها با ایجاد زیر ساخت های لازم در صدد هستند مسوولان را برای انتخاب این شهر به عنوان پایتنحت کتاب متقاعد کنند.

موسوی تصریح کرد: باید تا اواخر آبان گزارشی از فعالیت ها در عرصه کتاب و کتابخوانی به تهران ارسال شود تا از بین شهرهای داوطلب این میزبانی سال آینده یکی شهر انتخاب شود.

وی با بیان اینکه شهرداری همکاری خوبی برای ترویج کتابخوانی داشته ، ابراز داشت: سال گذشته لیگ کتابخوانی با همکاری آموزش و پرورش برای نخستین بار در شهرستان شاهرود برگزار شد و امسال هم در اواخر مهر این برنامه اجراء خواهد شد.

حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه متولی هماهنگی و ارائه گزارش های فعالیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان برای کسب عنوان "پایتخت کتاب" ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری است ، افزود: اینکه اداره کتابخانه های شاهرود کسب این عنوان را دغدغه خود دانسته و احساس وظیفه می کند ارزشمند است.

 1023/6167

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.