تیمور کرد زابلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح کودکان در سنین ابتدایی و متوسطه با کمترین هزینه و با شیوه ای آسان با قرآن، نماز و احکام آشنا می شوند.
وی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان با شیوه ای ابتکاری و اجرای برنامه های نمایشی و طنز در مدارس شهرستان خاش پیگیری می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: این طرح در راستای ارائه آموزش های نماز و نهادینه شدن این امر الهی در بین دانش آموزان از سنین کودکی در مدارس این شهرستان شکل اجرایی به خود گرفته است.
وی افزود: جامعه هدف این طرح دانش آموزانی هستند که در سن تکلیف و یا در آستانه آن قرار دارند و به طور کلی در این طرح آموزش صحیح ادای نماز، نحوه وضو، تیمم و همچنین آموزش حمد و سوره ارائه می شود.
کرد ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت یادگیری و فراگیری در بین دانش آموزان از سوی مجموعه آموزشی مدارس و والدین درخواست شده تا دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی، حقوق شهروندی و همچنین ارائه آموزش ها در حوزه مطالب درسی با استفاده از روش مذکور انجام شود.
وی گفت: این طرح پیشنهادی در یک دوره سه هفته ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش با همکاری اداره کل ارشاد استان برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان در بیش از 15 مدرسه این شهرستان در حال اجراست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش تاکید کرد: با توجه به ضرورت گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه و نهادینه شدن این امر الهی در میان قشر کودک و نوجوان می طلبد مسئولان و مراجع ذیربط با تخصیص اعتبارات ویژه به این حوزه در راستای تداوم اجرای این طرح در مدارس سطح شهرستان گام های مثبت و اساسی بردارند.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.