خسرو دهقانی روز سه‌شنبه در جمع اعضای هیات‌های اجرایی حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان افزود: سه داوطلب دیگر نیز هنوز وجود دارد که در صورت اعلام ثبت نهایی از طرف وزارت کشور تعداد داوطلبان استان بوشهر به ۱۹۸ نفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: برای تشکیل هیات‌های اجرایی اصلی و فرعی در حوزه‌های انتخابیه استان بوشهر ۷۸۰ معتمد در دور اول به هیات های نظارت استان معرفی شدند که ۸۵ درصد آنان معادل ۶۶۶ نفر  به تائید هیات‌های نظارت رسید و این نشان از تعامل و همکاری بسیار خوب هیات‌های اجرایی و نظارت در استان دارد.

دهقانی بیان کرد: رعایت دقیق قانون، بی‌طرفی کامل در تمام مراحل برگزاری انتخابات و امانت‌داری اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت باعث مشارکت بیشتر مردم و برگزاری انتخاباتی با شکوه می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: ۲۶ هیات اجرایی شامل چهار هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه و ۲۲ هیات اجرایی فرعی درشهرستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر تشکیل شده است.

دهقانی افزود: آموزش مجریان انتخابات تاثیر بسزایی در سلامت و رعایت دقیق قانون انتخابات دارد به همین دلیل تا زمان برگزاری انتخابات کارگاه‌های آموزشی در تمام مناطق استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه آغاز شده و طبق قانون این هیات‌ها ۱۰ روز فرصت دارند بر اساس مستنداتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد نتیجه را به صورت محرمانه به داوطلبان اعلام کنند.

دهقانی تاکید کرد: مهمترین وظیفه مسوولان اجرایی برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی با مشارکت هرچه بیشتر مردم است.

فرماندار دشتی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعث اشراف بیشتر و بهتر مجریان انتخابات به قوانیت و دستورالعمل ها برای برگزاری انتخاباتی سالم و با نشاط می‌شود.

عبدالله نادری افزود: انتخابات امانتی است که مجریان وظیفه دارند آن را به صورت قانونمند و سالم برگزار کنند.

وی بر رعایت کامل بی‌طرفی، امانت‌داری و حفظ حقوق داوطلبان و مردم در تمام مراحل برگزاری انتخابات تاکید کرد.

 حوزه انتخابیه دشتی وتنگستان  استان بوشهر با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.