ابوالقاسم الماسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پیشتر شمار داوطلبان ۴۲۰ تن اعلام شده بود که با رفع نقص مدارک از سوی داوطلبان ۱۸ نفر نیز به این آمار افزوده شد.

وی اظهار داشت: بعد از پایان زمان نام نویسی داوطلبان نمایندگی در ۱۶ آذر، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی آغاز شده و به مدت ۱۰ روز تا ۲۶ آذر صورت می گیرد.

الماسی اضافه کرد: جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی به صورت مشترک با حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت صورت می گیرد اما اعضای هیات نظارت در فرایند بررسی صلاحیت اظهار نظری نمی کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: ملاک هیات اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس، مدارک و مستندات ارائه شده از سوی مراجع چهارگانه است.

الماسی با بیان اینکه دولت مجری قانون است اظهار داشت: یکی از شعارها و سیاست های اصلی دولت، وزارت کشور و استانداری عمل به مر قانون است بنابراین برگزاری انتخابات سالم، صیانت از حقوق داوطلبان و رای دهندگان و زمینه سازی برای حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رای در دستور کار است.

الماسی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی خارج از قانون تصمیم گیری شود.  

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی دارای ۹ کرسی در بهارستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.