مسعود شکوهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: در گذشته یک رشته با عنوان راهنمایی مشاوران با ۲ گرایش مشاوره تحصیلی و ترتبیتی و مربی امور تربیتی وجود داشت که مشکلاتی به وجود می‌آمد و با بررسی در کمیسیون تخصصی قرار شد دو رشته جدا از هم با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشته‌ها یکهزار  مربی امور پرورشی و مشاوره جذب شده‌است.

شکوهی اضافه کرد: هرچند با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشورآماده شده در یک بازه زمانی پنج ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تامین کنیم.

وی در باره تخصیص اعتبار گفت: اعتبار در نظر گرفته شده با تخصیص و نقدینگی متفاوت است اگرچه کمک‌های خوبی شده اما امسال با مشکل جدی در بحث اعتبار روبرو هستیم.

شکوهی اضافه کرد: طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزی (نماد) طرحی پیشگیرانه، رشد مدار ارتقایی و مراقبیتی است که به‌صورت ائتلافی با مشارکت بخش‌های مختلف با هدف غربال‌گری، شناسایی، ارجاع، درمان و مددکاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تخصیص اعتبار برای طرح نماد مشکلاتی وجود دارد ادامه داد: طرح نماد باید در یک بازه زمانی پنج ساله در پوشش ۱۰۰ درصدی اجرا شود و در زمان حاضر میز نماد در ۷۵۰ مرکز مشاوره راه‌اندازی شده‌است.

شکوهی گفت: طرح نماد در همه منطقه‌های آموزشی برخوردار و غیر برخوردار و متناسب با  آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که فارغ از موقعیت مناطق هرچند مناطق کم‌برخوردار به صورت ویژه دیده شدند، این طرح با قوت اجرا شود.

وی تاکید کرد: براساس ضریب محرومیت منطقه‌ها، تعداد دانش‌آموز و ضریب آسیب اجتماعی که از سیستم پایش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات طرح متفاوت است.

شکوهی گفت: مدرسه بازتابی از جامعه است و خیلی فضای ایزوله‌ای نیست با این تفاوت که به لحاظ فضای فرهنگی و اجتماعی ممکن است کنترل بهتری در این فضا صورت گیرد و تلاش می‌شود آسیب‌ها مدیریت شود.

شکوهی گفت: افسردگی، اضطراب و روان رنجوری که می‌تواند رفتارهای پرخطری از جمله خشم را که زیربنای اعتیاد، خودکشی و فرار از منزل و مدرسه باشد را به دنبال داشته باشد که درصدی از این آسیب‌ها در مدرسه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.