سید حسین حسینی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر ۱۵۰هزار تن برنج در گمرک‌های استان بوشهر وجود دارد که مجوز ترخیص ۵۰ هزار تن آن صادر شده‌است و بزودی مابقی این محموله نیز ترخیص و در بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط ۸۰۰ تن سهمیه برنج نیز برای تنظیم بازار با نرخ هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۶۵ هزار تومان وارد چرخه فروش شده‌است.

حسینی اضافه کرد: ممکن است در برخی برندهایی که بخش خصوصی وارد می‌کند، افزایش قیمت رخ دهد اما برنج در بازار موجود و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و کمبودی دراین بخش وجود ندارد.

وی در باره میوه و تره‌بار گفت: افزایش قیمت در برخی از محصولات بویژه گوجه فرنگی که به دلیل اتمام محصول کشت تابستانه و برداشت محدود از مزارع پاییزه که بتازگی آغاز شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: با ممنوعیت صادرات محصول گوجه فرنگی موافق نیستیم چون با برداشت انبوه این محصول متعاقب آن یک سری مشکلات دیگری به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: تقاضای تخم‌مرغ در فصل پاییز افزایش می‌یابد و تلاش شده شرکت پشتبیانی امور دام با جذب مستقیم از افزایش قیمت این کالا جلوگیری کند.

حسینی اضافه کرد: افزایش قیمت آهن‌آلات به دلیل تغییرات در بورس است و با توجه به اینکه مدتی است قیمت در این بخش ثابت مانده انتظار می‌رود در بخش صادرات و تعرفه‌ها تصمیم‌گیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید براینکه ۱۰۰ قلم کالا در کشور روزانه رصد می‌شود گفت: هیچ دستگاه دولتی و وابسته به دولت تا آخر سال حق افزایش نرخ کالاهای مورد نیاز مردم را ندارد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی مسئولان با حساسیت بیشتری در بخش تنظیم بازار ورود کرده‌اند و روزانه نشست‌هایی برای کنترل قیمت‌ها برگزار می‌شود.

حسینی یادآور شد: با وجود اینکه حلقه نخست نظارت و بازرسی به صنف‌ها واگذار شده‌است اما صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با قدرت بازرسی‌ها را انجام می‌دهند درهمین ارتباط  از ۲۴ آبان تاکنون ۶۵ مورد گشت بازرسی و یکهزار و ۷۰۰ مورد بازرسی انجام شده‌است.

وی ادامه داد: تاکنون در سامانه‌های شکایت ۴۲۰ مورد گزارش ثبت که از این شمار ۲۶۰ مورد رسیدگی و ۱۱۰ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شده‌است و ۶۰ تا ۷۰ درصد شکایت‌ها و پرونده‌ها مربوط به حمل و نقل است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.