فاطمه کرمپور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  با اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه انتظار می‎رود تا آغاز جشنواره اثرهای بیشتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی یادآورشد: همزمان با بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی "۲۲تا ۳۰ آبانماه "۴۰ ویژه برنامه شاخص  در این استان برگزار می‌شود.

در این هفته طرح‌های توسعه کتاب‌خوانی و طرح پایتخت کتاب با هدف افزایش استفاده از کتاب اجرایی می‌شود.

کرم‌پور ادامه داد: در هفته کتاب به صورت نمادین برنامه‌هایی اجرا می شود تا این برنامه‎ها تلنگری به جامعه هدف برای  نگاه بهتر به کتاب و کتاب‌خوانی باشد.

وی عنوان کرد: نواختن زنگ کتاب و مطالعه، دیدار با ناشران، پیاده‌روی، کارگاه نمایشنامه‌نویسی، کارگاه نویسندگی خلاق، اجرای شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی، نشست نقد و بررسی و

رونمایی از کتاب، برنامه مدرسه کتاب محور، دانش‌آموز کتاب‌خوان، ویژه برنامه‌های هفته‌کتاب ویژه نابینایان، ایستگاه نقاشی و نشست ویژه کتاب ملل از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان بوشهر است.

کرمپورادامه داد: برپایی ایستگاه تبادل کتاب، ایستگاه نذر کتاب، نشست تخصصی پیوند متن و تصویر، نشست تخصصی کتاب‌خوانی و رشد فرهنگی، اردوی کتاب در هلیله، اهدا کتاب تخصصی به

حوزه علمیه، نشست تخصصی ادبیات کودک، جشن کتاب در جزیره شیف، نشست تخصصی کتاب و فضای مجازی، کتاب‌گردی در سطح کتاب‌فروشی‌های سطح شهر،کارگاه کتاب، قصه و موسیقی و اهدای کتاب به مراکز ترک اعتیاد از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:  بوشهر از استان‌های برتر در حوزه باشگاه‌های کتاب‌خوانی است و در این زمینه تلاش شده تا توازن در برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی شود.

وی افزود: استان بوشهر  از فصل پنج فرهنگی برای کمک به فعالیت‌های هنری بی‌بهره بوده است که این راستا تلاش می‌شود با رایزنی از طریق سازمان برنامه و بودجه راهی برای تحقق این مهم فراهم شود.

کرمپورر یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال اعتبارات فرهنگی استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک سوم کاهش پیدا کرده و این باعث شده تا برای اجرا برنامه‌‎ها محدودیت‌های مالی فراوانی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت مجتمع فرهنگی هنری عسلویه نیز پاسخ داد: این پروژه اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کرمپور بیان کرد:  اجرا این پروژه از توان اعتبارات استان و وزارتخانه خارج است و انتظار می‌رود وزارت نفت و پتروشیمی‌ها برای بهره‌برداری از این مجتمع حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.