استفاده از مکان و فضاهای تفریحی از جمله بوستان‌ها بدون هیچ دغدغه‌ و با آرامش خاطر حق مردم و خانواده‌ها است اما این مکان‌ها برای مردم گناوه به علت عرضه قلیان و جولان موتورسواران غیرقابل تحمل شده‌است.

دودهای ناشی از قلیان و تردد موتورسیکلت‌ها در بوستان‌های این شهر باعث شده تا بیشتر خانواده‌ها در خانه ماندن را بر آمدن به بوستان‌ها فضای تفریحی ترجیح دهند.

شهروندان گناوه‌ای از عرضه و مصرف قلیان و جولان موتورسواران در بوستان‌های این شهر ابراز گله‌مندی کردند و از مسئولان مرتبط خواستند هرچه زودتر با عزم جدی نسبت به رفع این معضل‌ها اقدام کنند.

توجه مسئولان به ایجاد آرامش و امنیت در فضاهای فرح‌بخش می‌تواند زمینه برخورداری خانواده‌ها را از این مکان‌های شاد بدون استرس و دغدغه فراهم کند.

یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: درحالی‌که این شهر از وجود تعدد پارک مناسب محروم است، بیشتر خانواده‌ها به ۲ بوستان موجود خور و هنرمندان می‌آیند تا ساعت‌هایی را با آرامش در کنارهم سپری کنند اما جولان موتورسواران از یک طرف و عرضه و استعمال قلیان باعث شده تا برای خود و فرزندان مشکل‌ساز و بر روح و روان آنان تاثیر منفی بگذارد.

حسین احمدی افزود: خانواده‌هایی که برای دقایقی پیاده‌روی و استراحت و لذت بردن به این محل مراجعه می‌کنند باید تنها مراقب باشند تا از برخورد موتورسیکلت‌ها محفوظ بمانند.

دیگر شهروند گناوه‌ای گفت: از متولیان امر بویژه شهرداری انتظار داریم که ورودی‌های منتهی به پارک‌های شهر محصور تا موتورسیکلت‌ها نتوانند ورود کنند.

کریم زارعی افزود: محصورشدن ورودی بوستان‌ها برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت باعث امنیت و آسایش و  رفع نگرانی و دلهره خانواده‌ها که مدت‌هاست از آن رنج می‌برند، خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: خانواده‌ها حق دارند از مکان‌های تفریحی از جمله بوستان‌ها بدون دغدغه و استرس نهایت بهره ببرند اما  شرایط در این مکان‌ها برای آنان طوری رقم خورده که گله‌مند و حتی این محل را ترک می‌کنند.

عصمت روستایی افزود: برخورد قاطع و جدی با هر معضل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی یک ضرورت و از مطالبه‌های مردمی است که باید موردتوجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.

وی بیان کرد: به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای استفاده عموم از مکان‌های تفریحی همه دستگاه‌ها باید نه به صورت مقطعی بلکه دائم و مستمر و بدون ملاحظه کاری با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت  اقدام کنند.

این شهروند گفت:  شهرداری باید مکان‌های عمومی را از همه لحاظ مدیریت و در رفع کاستی‌ها بکوشد و پلیس نیز در برقراری امنیت تلاش کند.

وی بیان کرد: در صورتیکه متولیان امر در بوستان‌ها از تردد موتورسیکلت‌ و عرضه قلیان ممانعت کنند خانواده‌ها با آرامش خاطر بیشتری از این مکان‌ها استفاده خواهند کرد.

دیگر شهروند گفت: بوستان هنرمندان به مکانی برای عرضه و مصرف قلیان تبدیل و باعث آلوده‌شدن این محیط پاک شده‌است.

زهرا احمدی افزود: بو و دودهای ناشی از مصرف قلیان توسط برخی افراد از جمله جوانان در این محیط،  خانواده ها را از یک مکان مفرح و پاک محروم کرده‌است.

قلیان در بوستان‌های گناوه جمع آوری می‌شود

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در بازدیدی که مسئولان ذی‌ربط از بوستان‌ها انجام دادند مقرر شد به دکه‌هایی که زیرنظر شهرداری قرار دارند، درصورت عرضه قلیان اخطار داده شود تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند.

محمد بازیاری افزود: درصورتیکه اقدامی برای جمع‌آوری قلیان نشود، اماکن نیروی انتظامی آنان را تعطیل خواهد کرد.

وی اظهارداشت: در این بازدید ممانعت از ورود موتورسواران در دستور کار قرار گرفت و مقررشد محلی برای پارک این وسیله نقلیه تعیین شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: نصب بنر ممنوعیت ورود موتورسیکلت و استعمال دخانیات توسط شهرداری از دیگر تصمیم‌های اتخاذشده در این بازدید بود.

ورودی بوستان‌ها برای موتورسیکلت‌ها مسدود می‌شود

فرمانده انتظامی گناوه گفت: به‌ منظور مسدود کردن ورودی بوستان‌ها از موتورسیکلت، این فرماندهی با شهرداری مکاتبه کرده تا با شناسایی مکان‌های مورد نیاز برای پارک آنها اقدام کند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: شهرداری متولی بوستان‌ها و در این زمینه مسئولیت دارد و مرکز بهداشت نیز متولی جمع‌آوری عرضه کنندگان قلیان است.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها حق دارند از تفرجگاه‌ها با آرامش خاطر استفاده کنند و باید دستگاه‌های مرتبط برای فراهم کردن شرایط و برطرف کردن مسایلی که باعث رنجش آنان می‌شود، مشارکت و همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

برنامه‌ریزی شهرداری برای آسایش شهروندان در بوستان‌ها

معاون عمرانی شهرداری بندرگناوه گفت:  به‌منظور رفع نگرانی و فراهم شدن رفاه و آسایش شهروندان در استفاده از بوستان‌های شهر، شهرداری با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط  برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم اندیشیده‌است.

میثم محمدی افزود: در این ارتباط ورودی بوستان‌ها برای موتورسیکلت با نصب نرده و عرضه و استعمال  قلیان ممنوع خواهدشد.

وی اظهارداشت: روابط عمومی شهرداری نیز در این زمینه اطلاع رسانی و بنر در بوستان‌های خور و هنرمندان در این هفته نصب خواهد کرد.

وی گفت: شبکه بهداشت ودرمان در زمینه جلوگیری از استعمال و عرضه  قلیان‌ در بوستان‌ها با شهرداری همکاری می‌کند.

شهر ساحلی و گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.