دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این اطلاعیه ضمن ابارز تاسف و تالم از درگذشت غیرمنتظره مادر باردار در بیمارستان زینبیه (س) خورموج  آوردهاست: تیم نظارتی معاونت درمان این دانشگاه به محض اطلاع از وقوع این رویداد تلخ به بیمارستان خورموج اعزام و به بررسی علت حادثه پرداختند.

بر اساس گزارش اولیه تیم نظارت، متوفی بانویی ۳۵ ساله بود که شکم پنجم و ماه آخر بارداری خود را سپری می‌کرده است که در  ساعت ۲۲:۵۰ روز جمعه سوم آبان ماه، به علت آبریزش از کیسه آب از دو روز پیش تر، به زایشگاه بیمارستان زینبیه(س) خورموج مراجعه کرده و بستری شده‌بود.

بر اساس پرسشنامه موجود در پرونده بیمار مبنی بر نداشتن حساسیت دارویی، به دلیل گذشت بیش از ۱۸ ساعت از پارگی کیسه آب، طبق پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت و درمان و به منظور پیشگیری از بروز عفونت در ساعت ۲۳:۱۰ آمپول آمپی سیلین برای وی تزریق شده‌است.

 در این اطلاعیه آمده‌است: همه شرایط درمانی روند طبیعی خود را طی می‌کرده است و از آنجا که در بیمارستان زینبیه خورموج امکانات حضور همراه بیمار در اتاق های مجزای درد، زایمان و بازیابی  ال دی آر (LDR) فراهم است، یکی از بستگان متوفی نیز در کنار وی حضور داشته‌اند.

این مادر باردار، در ساعت ۲:۳۵ روز شنبه چهارم آبان و به طور ناگهانی  بدحال و دچار تنگی نفس شده و با توجه به وخامت حال وی عملیات احیای قلبی و ریوی برای نجات جان این مادر و نوزاد انجام شد و پس از بازگشت به زندگی در سه نوبت احیای قلبی و ریوی و با وجود حضور و تلاش پزشکان متخصص بیماری‌های زنان و زایمان، بیهوشی، قلب و داخلی همه تلاش‌ها برای نجات جان مادر و نوزاد با فوت مادر بی‌نتیجه می‌ماند.

دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در این اطلاعیه اعلام کرده‌است: بر همین اساس مقرر شد پرونده متوفی صورت برداری و مراحل قانونی بررسی پیکر وی توسط پزشکی قانونی صورت گیرد و با پیگیری جدی، این پرونده را برای بررسی‌های تخصصی به سازمان‌های انتظامی از جمله نظام پزشکی ارجاع خواهد داد.

 متوفی دارای چهار فرزند است.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزارنفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.