به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح دو بخش تخصصی بیمارستان شهید مفتح و مرکز جامع سلامت خیرآباد ورامین در جمع خبرنگاران گفت: استان تهران از نظر شاخص های درمانی، با استانداردهای کشور فاصله دارد و تلاش می‌شود تا با برنامه ریزی منسجم و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، طرح های نیمه کاره به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس راهبردهای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و برگزاری جلسات متعدد با وزیر و مسئولان وزارت بهداشت و درمان، مقرر شده تا پروژه های بیمارستانی استان تهران که از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد برخوردارند، طی امسال و سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بر این اساس، تا پایان امسال، ۹۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های استان تهران افزوده شده و این روند تا پایان سال ۹۹ با بهره برداری از سه هزار تخت بیمارستانی ادامه خواهد داشت.
استاندار تهران گفت: تلاش میشود تا با تقسیم کار و تأمین اعتبار به شیوه تهاتر، استفاده از اعتبارات تملک دارایی، اعتبارات ملی و کمک های شهرستانی، این پروژه های نیمه تمام افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با اشاره به طرح های افتتاح شده در شهرستان ورامین گفت: با بهره برداری از بخش جراحی و عمومی بیمارستان شهید مفتح ورامین، ۴۱ تخت به ظرفیت این بیمارستان افزوده شد ضمن این که با راه اندازی مرکز ماموگرافی و شیمی درمانی بیمارستان، بخش مهمی از نیازهای مردم دشت ورامین تأمین شده است.
محسنی بندپی گفت: یکی از راهبردهای مهم وزارت بهداشت و درمان، احداث درمانگاه های تخصصی به عنوان پیشانی و خط مقدم حوزه درمان است که این مهم در بیمارستان شهید مفتح ورامین نیز پیگیری شده که برای تجهیز آن به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش می‌شود تا با ظرفیت های موجود، این مهم محقق شود.
وی اظهار داشت: از حدود ۱۴ ماه پیش، کلنگ احداث بیمارستان جایگزین تنها بیمارستان دولتی شهرستان ورامین به زمین شد که عملیات اجرایی آن به تازگی آغاز شده است که با توجه به جمعیت و نیاز منطقه، تلاش می شود تا با استفاده از اعتبارات ملی که در اختیار این پروژه قرار دارد، سرعت عملیات تسریع بخشیده شود.
استاندار تهران در سفر یک روزه خود به شهرستان ورامین، ضمن شرکت در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، در مراسم افتتاح بخش جراحی و عمومی بیمارستان شهید مفتح و مرکز جامع سلامت خیرآباد شرکت کرد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.