سردار پاسدار علی رضا  تنگسیری شنبه شب در مراسم یاداوره سردارشهید محمد جعفر  سعیدی و ۱۳۸ شهید  کربلای ۴ در روستای احشام قائدی‌های شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: امروز ایران اسلامی به برکت رهبری فرزانه  مقام معظم رهبری و حضور مردم قهرمان و نیروهای مسلح یکی از امن ترین و قدرتمندترین کشورهای منطقه  و جهان است و  روز به روز بر اقتدار ایران  اسلامی افزوده می‌شود.

وی به مراسم کم نظیر اربعین امسال اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز بزرگترین راهپیمایی معنوی اربعین در عراق برگزار می‌شود به برکت رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی شهدا ور زمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

تنگسیری، افزود:  دشمنان ایران اسلامی بدانند با وجود همه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های آنان ملت ایران تا  آخر ایستاده‌ است و هیچگاه تا پیروزی نهایی خود از مسیر خود برنخواهد گشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به بیانات امام راحل در مورد آزدای قدس اشاره کرد و افزود: همانگونه که امام راحل فرمود که "راه قدس از کربلا می‌گذرد" امروز بیانات امام راحل محقق شده‌است.

وی اظهارداشت: استان بوشهر در عرصه مبارزه با استعمار دارای سابقه درخشان تاریخی است که هنوز آثار رشادت‌های استعمار ستیزان در این استان وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: بوشهر استانی دارالحماسه است که  افتخار مقابله مستقیم با استعمار و استکبار جهانی دارد و شهدایی در عرصه مقابله با انگلیس، آمریکا و نوکران استعمار و استکبار همچون صدام تقدیم کرده است.

تنگسیری گفت: رزمندگان استان بوشهر به فرماندهی سردار شهید نادر مهدوی در مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش در آوردند و ضربه مهلکی به آمریکا و ایادیش وارد کردند.

وی افزود: سردار شهید محمد جعفر سعیدی از روستای احشام قائدی‌های شهرستان دشتی و ۱۳۸  شهید بزرگوار کربلای ۴  حماسه آفریدند و  شهید شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به حماسه آفرینی غواصان سد شکن عملیات‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: قایق‌ها و رزمندگان اسلام در استان بوشهر در عملیات کربلای ۴ بود که در مقابل تیربارها و گلوله‌های دشمنان مردانه  ایستادند و باعث پیروزی رزمندگان اسلام شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در استان بوشهر گفت: رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس افتخارات بزرگی در میدان‌های دشوار و سخت دفاع  بدست آوردند.

سردار رمضان زیراهی افزود: سردارشهید سعیدی باعث افتخار دشتی و استان بوشهر است که با شهادت خود در عملیات کربلای ۴ باعث افتخار و سربلندی و پیروزی رمندگان اسلام شدند.

وی تاکید کرد: امروز عده‌ای بدخواه و دشمن ملت می‌خواهند بین افتخارات بزرگ رزمندگان اسلام  و ملت جدایی بیاندازند و این خیانتی بسیاربزرگ و آشکار در حق ملت آگاه ایران است.

زیراهی بیان کرد: ملت ایران همواره مدیون جوانانی است که این پیروزی‌ها و حماسه‌ها را آفریدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی گفت: در عملیات کربلای ۴ این رزمندگان استان بوشهر در ناو تیپ حضرت امیر(ع) بودند که خوش درخشیدند و استان بوشهر در این عملیات بیشترین شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

سردار شهید محمد جعفر سعیدی از شهدای شاخص استان بوشهر است که در سوم تیرماه ۱۳۳۴ در روستای احشام قایدی‌ها از توابع  بخش مرکزی شهرستان دشتی  چشم به جهان گشود و در چهارم دی ‌ماه ۱۳۶۵ در محور عملیاتی کربلای ۴ جزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهر این  شهید پس از ۱۰ سال مفقودی در سال ۱۳۷۵به وطن بازگشت و در گلستان شهدای بندر گناوه  استان بوشهر در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

روستای احشام قائدی‌های شهرستان دشتی با ۲۰۰ نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.