به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: آمریکا می داند هیچ مشکل و چالشی در منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست و ایران به عنوان قدرت منطقه ای در منطقه همیشه کارگشاست.

وی بیان کرد: مسوولان باید به جای اعتماد به مذاکره ، به جوانان کارآمد، انقلابی، جهادگر که نسبت به عزت و سربلندی کشورشان متعهد هستند اعتماد کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اعتماد به وعده الهی، رعایت تقوا و خداترسی در کارها، فعالیت جهادی، مبارزه مستمر با فساد و پرهیز از ناامیدکردن مردم را از مولفه های اصلی غلبه بر مشکلات کشور دانست و گفت: اروپا و آمریکا به دنبال راهبرد اعمال فشار حداکثری بر ایران هستند و چیزی جز وعده پوچ برای کشورمان ندارند لذا مسوولان باید هوشیار باشند.
 

دستگاه قضایی شدیدترین برخورد را با اخلالگران اقتصادی داشته باشد
خطیب جمعه دزفول بیان کرد:اخلالگران اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی هستند که دستگاه قضایی باید نسبت به آنها در هر جایگاه و پست و مقامی شدیدترین برخورد را داشته باشد.
وی افزود: قوه قضاییه در اقدامی قابل تحسین اعلام اموال مسوولان را در دستور کار قرار داده که این امر جلوی تبعیض، ظلم و بی عدالتی را در کشور می گیرد.
امام جمعه دزفول لایحه ارتقای حقوق شهروندی را از دیگر اقدامات خوب قوه قضاییه بیان کرد و گفت: این لایحه موجب روان سازی قوانین اجرایی و اداری کشور برای توسعه مشارکت فعال بانوان می شود.
وی خاطرنشان کرد: اینکه برای احقاق حقوق بانوان به دنبال حضور آنها در ورزشگاه باشیم ظلم در حق این قشر است.
وی افزود: اجرای این لایحه در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی و کاهش تبعیض و بی عدالتی است. 
امام جمعه دزفول با گرامیداشت یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس از جمله، فکوری، فلاحی، کلاهدوز و نامجو گفت: در هفته دفاع مقدس شاهد حضور جانانه نیروهای مسلح در صحنه هستیم که دشمن را ناامید می کند.
وی در ادامه خطبه با تبریک سالروز میلاد امام محمد باقر (ع)، بر نهادینه کردن فرهنگ شهادت، دوری از تجملات و ولایت مداری در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین نسبت به حفظ وحدت و همدلی بین مردم هشدار داد و گفت: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است لذا مردم باید به ویژه در فضای مجازی هوشیار باشند و مذاکرات و انتقادات رنگ و بوی تفرقه نداشته باشند چرا که دامن زدن به اختلافات و قومیت گرایی نقشه دشمن است. 
وی به مسوولان توصیه کرد خدمتگزار مردم باشند و متواضعانه گره از مشکلات مردم باز کنند و از انتقادات دلسوزانه ناراحت نشوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: عزل و نصب ها از مجاری قانونی اجرا شود و ضمن رعایت ملاک قانون از دخالت شخصی پرهیز شود.
وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب " آب هرگز نمی میرد"  ۴۰ بار تجدید چاپ شده که خواندن این کتاب به علاقمندان توصیه می شود.

امام جمعه دزفول همچنین درگذشت حاج عوض سپهری پیرغلام اهل بیت(ع) و پدر سه شهید والامقام غلامحسین، غلامرضا و عبدالمحمد سپهری را تسلیت گفت.

۷۲۷۸ /۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.