مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارتی این استان گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۶۴ دوره‌آموزی با تنوع ۹۱ حرفه مهارتی در بخش روستایی و عشایری استان اجرا شده است.

عبدالمجید دراهکی اضافه کرد: در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی، پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و برطرف کردن مشکل بیکاری در بین جوانان روستایی به توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی نیاز داریم برهمین اساس مناطق محروم و روستایی در اولویت مهارت‌آموزی قرار دارند و در این راستا تاکنون ۵۰ درصد فراتر از تعهد سالانه آموزش‌های مهارتی در روستاهای استان بوشهر ارائه شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی معضل بیکاری در بین جوانان را کاهش می‌دهند و باید سهم این آموزش‌ها در تقویت قابلیت و ظرفیت‌های مناطق مشخص شود که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ارایه آموزش در جامعه جایگاه ارزنده‌ای دارد و اگر تمایل داریم جامعه مسیر صعودی توسعه و پیشرفت را همچنان ادامه بدهد باید به موضوع آموزش فنی و حرفه ای توجه شود.

دراهکی تصریح کرد: توجه مسئولان به آموزش مهارت‌ها در روستاها موجب توانمندی روستائیان، ایجاد اشتغال مستقل و از مهاجرت آنان به شهرها برای انجام فعالیت‌های خدماتی جلوگیری می‌شود.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.