مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه افزود: با دیدگاهی روشن نسبت به آینده استان آموزش های مهارتی به پادگان های نظامی، روستاها، زندان ها و مناطق حاشیه ای سوق داده شده تا در راستای عدالت اجتماعی همه مردم از این آموزش ها بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: براساس تفاهمنامه فنی و حرفه ای با وزارت نفت و نیروگاه اتمی آموزش‌های لازم به جوانان ارائه  می شود و در صورت نیاز از همین ظرفیت برای جذب و به‌کارگیری در این صنایع استفاده می شود.

دوراهکی اظهارکرد: بر اساس طرح مصوب مجلس شورای اسلامی و در راستای تلفیق آموزش های تئوری و عملی مهارت های فنی و حرفه ای در همه دانشگاه های استان بوشهر ارایه می شود و هیچ دانشجویی بدون فراگیری مهارت از دانشگاه فارغ التحصیل نمی شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: با وجود محدودیتها در اشتغال اداری، توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری همه مسئولان در دستور کار است و با این رویکرد زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در جامعه محیا می شود.

وی ادامه داد: شأن جوانان استان بوشهر اشتغال در بالاترین سطح تخصص و مدیریت است و این بهانه که در بین جوانان بوشهری متخصصی وجود ندارد با توجه به ارایه مهارتهای نوین قابل قبول نیست.

دوراهکی هدف از برپایی گذر کارآفرینی و مهارت آموزی در مصلی نماز جمعه بوشهر را  آشنایی شهروندان با مهارت‌های فنی، ترویج فرهنگ کسب و کار، کارآفرینی و مهارت آموزی عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر ادامه داد: در گذر کارآفرینی و مهارت آموزی مصلی بوشهر حرفههای جوشکاری، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، تاسیسات برودتی و لوله کشی در یک دوره کوتاه مدت 2 ساعته ارایه می شود.

وی  اضافه کرد: تلاش میشود تا پایان سال با هدف اشاعه مهارتهای فنی و حرفه ای در بین مردم  20 نمایشگاه دستاوردهای حوزه مهارتآموزی و مشاغل نوین در سطح استان بوشهر برپا شود.

 ۳۱ تیر تا ۶ مرداد به عنوان هفته مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.

6047/6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.