عبدالرسول کازرونی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح که از امروز آغاز و تا 11 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد دانش آموزان از 15 مرکز دولتی و 120 مرکز خصوصی فنی و حرفه ای استان بوشهر بازدید می کنند.
وی اظهار کرد: هدف از هفته معرفی مشاغل و بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای آشنایی دانش آموزان با ظرفیت های مهارتی استان است.
وی اضافه کرد: در هفته معرفی مشاغل ضمن ترویج فرهنگ مهارت آموزی و بیان نقش مهارت در ایجاد اشتغال تلاش می شود دانش آموزان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مراکز آموزشی فنی وحرفه ای آشنا شوند.
کازرونی افزود: در این بازدیدها، آموزش‌ های کوتاه مدت به ‌منظور آشنایی دانش آموزا ن با آموزش های مهارتی، معرفی مهارت های منجربه اشتغال وحرفه های مختلف صورت می گیرد.
وی ازهمه مسئولان آموزش وپرورش استان، معلمان، دانش آموزان وخانواده های آنان دعوت کرد تا با بازدید از مرکز آموزش فنی وحرفه ای دولتی و آموزشگاه آزاد این استان با تجهیزات و نوع آموزش‌های ارائه شده دراین مراکز آموزشی آشنا و در راستای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی از سنین پایین گام بردارند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر تاکید کرد: اطلاع رسانی، هدایت و فراگیرکردن هر چه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی درکشور و بویژه میان دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست ها و برنامه‌های اشتغال واقتصاد مقاومتی به شمار می ‌رود.
وی اظهار کرد: بازدید از مراکز آموزشی این سازمان با تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش های مهارتی غیر رسمی در کشور است، فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ مهارت آموزی و معرفی آموزش های مهارتی منجربه اشتغال برای دانش ‌آموزان فراهم می کند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.