به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری روز یکشنبه در جریان بازدید از طرح های تعاونی استان بوشهر افزود: طرح روستا تعاون در قالب یکهزار روستا یکهزار تعاونی هدف گذاری شده که تاکنون بیش از یکهزار روستا در این طرح شرکت و پیش بینی می شود ازاین شمار فراتر برود.
وی اضافه کرد: طرح روستا تعاون با هدف افزایش اشتغال و کاهش مهاجرت مردم از روستاها به شهرها انجام می شود.
کلانتری ادامه داد: با هدف ایجاد اشتغال چهار بانک عامل، تسهیلات ارزان قیمت با سود 6درصد و بازپرداخت 9 ساله در اختیار مردم روستاها قرار می دهند که امیدواریم با تعامل خوب مردم و بانک ها باعث رونق توسعه در روستاها و مهاجرت معکوس شود.
وی بیان کرد: طرح روستا تعاون فرصتی است تا از این تسهیلات بدرستی استفاده شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت 93 هزار تعاونی در کشور افزود: مردم ساکن در روستاها با تقویت تعاونی ها و شناسایی ظرفیت های هر روستا می توانند نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در قالب تعاونی ها اقدام کنند.
وی یادآور شد: طرح روستا تعاون می تواند به موازات تقویت روحیه مشارکت و همبستگی در روستاها از مهاجرت های بی رویه روستائیان به کلان شهرها جلوگیری و فرصت های شغلی پایدار و متنوعی در روستاهای هدف ایجاد کند.
کلانتری گفت: تعاون همواره بر پایه اخلاق عمومی، پایبندی به ارزشها وگسترش گفتمان اقتصادی استواراست در همین ارتباط تقویت و ترویج فرهنگ تعاون درکشور می تواند به موازات ایجاد روحیه کار جمعی و تعامل سازنده مشکلات اقتصادی را برطرف و به تثبیت اشتغال کمک کند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.