به گزارش ایرنا، یعقوب رستمی روز یکشنبه در جشنواره تعاونی های برتر استان لرستان که در محل دانشگاه علامه طباطبایی لرستان برگزار شد اظهار کرد: هر روستا بنا بر ظرفیت هایی که در بخش های مختلف دارد تشکیل تعاونی می دهند تا بتوان روستاها را در زمینه تولید و اشتغال تقویب کرد.
به گفته وی در استان لرستان 124 روستا معرفی شده که در نهایت برای 37 روستا از روستاهای استان لرستان سهم ایجاد تعاون روستایی مشخص شد.
رستمی اظهار کرد: هدف نهایی ما ایجاد 10 هزار تعاونی روستایی در 10 هزار روستای کشور است که تحقق این امر نیازمند همکاری تعاون گرها و تقویت و ترویج فرهنگ ایجاد تعاونی ها است تا بتوان بخشی عمده ای از اقتصاد را در قالب تعاونی ها مدیریت کرد.
مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نتیجه ایجاد تعاونی ها در کشور برای یک میلیون و 640 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود که سهم استان لرستان در این بین 32 هزارو 942 نفر است.
وی افزود: 10 میلیون نفر عضو در تعاونی ها کشور هستند که 983 هزار و 20 نفر از آنها در لرستان است که این آمار بیانگر موفقیت ها و ظرفیت های استان لرستان است که می توان از آنها بهره گرفت تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی و تولیدی و اشتغال را با کمک این تعاونی ها مرتفع کرد.
رستمی با تاکید بر نقش آموزش بعنوان مهمترین پشتیبان در تعاونی ها گفت: تمام دستگاهها بخصوص صدا و سیما، مدارس و دانشگاهها باید با ورود به موضوع آموزش افراد را به سمت ایجاد و راه اندازی کارهای دسته جمعی تشوسق و ترغیب کنند.
وی گفت: در حال حاضر 94 هزار و 528 تعاونی در سراسر کشور فعال است که از این بین سه هزار و 546 تعاونی مختص استان لرستان است.
وی گفت از بین تعاونی های برتر سراسر کشور که در این هفته معرفی و تجلیل می شوند سه تعاونی از لرستان است که بیانگر ظرفیت این استان در بخش تعاونی ها است که درعین حال باید طی سال های آینده هم تعداد تعاونی ها و هم تعداد اعضای تعاونی ها را افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه در بخش تعاونی های مسکن 96 درصد تعاونی ها موفق بوده اند گفت: چهار درصدی هم که با مشکلاتی همراه بوده اند سعی در رفع مشکلات آنها بوده است.
در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان لرستان که روز یکشنبه برگزار شد از تعداد 15 تعاونی برتر تجلیل شد که در این بین سه تعاونی بعنوان تعاونی برتر ملی هم انتخاب شده اند.
11 تا 17 شهریورماه بعنوان هفته ملی تعاونی ها نام گذاری شده است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.