مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بناب از تحصیل 27 درصد دانش آموزان بناب در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد.

محمود قهرمانی در گفت‌ و گو باخبرنگار ایلنا با اعلام تعداد 850 دانش آموز مشغول به تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بناب اظهار داشت: والدین از مهارت‌آموزی  به فرزندان خود در رشته‌های تحصیلی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش غافل نباشند چرا که دانش آموزان  با یادگیری مهارت و فنون مورد نیاز سریع‌تر امکان جذب بازار کار داشته  و می‌توانند خود اشتغال باشند.

وی افزود: با مقایسه خروجی‌های دانشگاه‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای و کاردانش اهمیت این مراکز را به خوبی می‌توان مشخص کرد و هم‌اکنون 17 مرکز با 20 رشته تحصیلی متنوع به دانش‌آموزان مهارت‌های فنی آموزش می‌دهند، و افزایش مهارت آموزی می‌تواند راه حل بسیار مفیدی برای کم کردن بیکاری و موجبات پیشگیری از آسیب‌ها و عوارض اجتماعی در شهرستان باشد.

قهرمانی در ادامه با اشاره به تحصیل 10 درصدی دانش آموزان شهرستان بناب در مدارس غیر دولتی افزود: مدارس غیر دولتی به‌دلیل امکانات خوب آموزشی و پرورشی و اعتبارات خوب مردمی کمک حال مدارس دولتی شدند تا صد درصد دانش آموزان واجب التعلیم جذب و آموزش ببینند.

وی همچنین افزود: خوشبختانه امروزه اولیا نسبت به گذشته به آموزش فرزندان خویش بیشتر اهمیت می دهند، و اگر تشخیص می‌دهند کودکانشان در یک مدرسه خاص آموزش ببیند، نشان از اهمیت و موفقیت آن مرکز است و باید دیگر مدارس هم تقویت شوند تا انتظارات والدین برآورده شود.

قهرمانی با اعلام اینکه بهترین سرمایه آموزش و پرورش نیروی انسانی آن است، اظهار کرد: از پتانسیل‌های بالای آموزش پرورش شهرستان بناب  وجود همدلی و هماهنگی تمام همکاران در جهت تعالی آموزش و پرورش است وحتی عوامل در ساعات غیر کاری نیز فعالیت ویژه دارند، که این موضوع  در سایر سازمان‌ها کمتر مشاهده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امسال در آموزش و پرورش شهرستان بناب ۷۰ نفر بازنشسته خواهیم داشت گفت: ما باید قدر بازنشستگان‌مان را به پاس سال‌ها خدمت، ارج نهیم و در حل  مشکلات آنان کوشا باشیم، و سعی ما در آموزش و پرورش شهرستان بر این است همواره با آغوش باز در خدمت بازنشستگان گرامی باشیم.

مدیر آموزش و پرورش بناب اظهار امیدواری کرد با ایجاد تالار معلم در شهرستان و ارایه خدمات رفاهی بیشتر و بهتر بتوانیم خدماتی را فراهم آوریم، و از تجارب ارزشمند بازنشستگان بیشتر و بهتر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.