مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: یکهزار و ۱۰۰شرکت در چهاردهمین جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر استان بوشهر اطلاعات را خود را در سامانه ثبت کردند که نوآوری، اشتغال، صادرات و بکارگیری طرح‌های دانش بنیان از ملاک‌های اصلی در انتخاب تعاونی‌های برتر استان بوشهر بوده است.

حمیدرضا پناه افزود: در این استان سه هزار و ۹۲ تعاونی در ۱۴ رشته و ۱۱۰ گرایش فعالیت دارند که به ترتیب بیشترین تعداد مربوط به بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و حمل و نقل که در زمینه تامین نیاز مصرف کنندگان، تولید کنندگان، اصناف، توزیعی، مسکن، معدن فعال هستند.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان بوشهر در سال ۹۷ موفق به دریافت جایگاه دوم در زمینه عملکرد تعاونی‌ها در میان ۳۱ استان کشور شد.

پناه در ارتباط با اهمیت  جایگاه تعاونی‌ها گفت: تشکیل تعاونی های بزرگ با سرمایه‌های خرد می‌تواند منابع سرگردان را ساماندهی کرده و باعث کاهش بازار دلالی و سوداگری شود.

وی گفت: تعاونی‌ها یکی از بهترین زمینه‌ها  برای توسعه اقتصاد مشارکتی و نظام مالکیت مشترک برای دسترسی بهتر مردم به منابع بدون پرداخت بهای آن و جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

پناه ادامه داد: همچنین تعاونی‌ می‌تواند باعث جمع‌آوری سرمایه‌های جزئی و پراکنده و انباشت و بکارگیری این پس‌اندازهای راکد در امر تولید و خدمات باشند.

وی افزود: بهترین مدل اقتصای که می‌تواند در شرایط تحریم کنونی کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی و  توسعه همه جانبه سوق دهد تعاون است.

در این آیین با حضور علی سرزعیم معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ تعاونی برتر استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.