در اولین روز از هفته تعاون به صورت همزمان با افتتاح ۶۴۳ پروژه تعاونی سراسر کشور توسط جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، به صورت ویدیوکنفرانس آئین افتتاح شرکت تعاونی آب صنعت روتن کار تولیدکننده لوله و اتصالات و دستگاه های جوش پلی اتیلن در شهرستان ساوجبلاغ با حضور حسین فلاح نژاد سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و محمد مختاری رئیس اتاق تعاون استان البرز و فرماندار و مسؤولین شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

حسین فلاح نژاد، سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته تعاون و تبریک این هفته به تعاونگران و تسلیت ایام محرم، هفته تعاون را فرصتی در جهت معرفی ظرفیت های تعاون و تعاونگران در اقتصاد و اشتغال استان اعلام کرد و گفت: هفته تعاون فرصتی است تا از فعالیت های ارزنده تعاونگران تقدیر و تجلیل شود.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون ایجاد و ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در بین اقشار مردم است، خاطرنشان کرد: قانون تعاونی ها در کشور ما قانون مترقی است و در این قانون تصریح شده که تشکیل تعاونی ها توسط نهادهای دولتی انجام می شود اما ادامه فعالیت و حرکت آن از سوی مردم باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر مردم در تعاونی خود مشارکت فعال داشته باشند می توانند تعاونی ها را هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اجتماعی به اهداف خود برسانند اما اگر توجهی به تعاونی ها صورت نگیرد و نظارت مردم بر آن انجام نشود نخواهد توانست اهداف خود را در این بخش محقق کند.

فلاح نژاد افزود: آنچه که ما در حوزه تعاون باید انجام دهیم آموزش قوانین و مقررات بخش تعاون به تعاونگران، افزایش روحیه و فرهنگ تعاون در بین مردم و توانمندسازی تعاونی ها است و در این راستا حوزه نظارتی در بخش تعاون نیز باید فعالتر از همیشه نحوه فعالیت و مشارکت این تعاونی ها را بطور جدی نظارت و رصد کند تا از انحرافات و کاستی ها در بخش تعاون پیشگیری شود.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین از فعالیت و تلاش های مدیرعامل تعاونی آب صنعت روتن کار که از تعاونی های موفق استان در جهت  توسعه اشتغال روستایی با اشتغالزایی ۵۰ نفر با  استفاده از ظرفیت روستا تعاون بوده است و در هفته تعاون ۱۳۹۸ به صورت ملی افتتاح شد تقدیر و تجلیل کرد.

ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ از خدمات و فعالیت های ناصر فیروزفلاح مدیرعامل این تعاونی در جهت اشتغالزایی شهرستان با استفاده از ظرفیت تعاونی تقدیر کرد و افزود:‌ امیدواریم با تلاش تعاونگران و نیز حمایت و اقدامات مسؤولان بخش تعاون استان البرز بتوانیم در حوزه اشتغالزایی که سهم خوبی نیز در برنامه ششم توسعه برای آن پیش بینی شده موفق و شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی استان باشیم.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به ایجاد شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان در ساوجبلاغ در خصوص اهمیت اطلاع رسانی به مردم استان و شهرستان از ظرفیت های این نوع تعاونی در اشتغال و اقتصاد اظهار کرد:‌ در ساوجبلاغ تعاونی توسعه عمران شهرستان با یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو که شامل ساکنین، شاغلین و متولدین این شهرستان هستند تشکیل شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود متولیان بخش تعاون در اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان از این نوع تعاونی ها در شهرستان ها حمایت های لازم را به عمل آورند تا مردم به عنوان عضو این تعاونی ها بتوانند از منافع و منابع آن ها در جهت اشتغالزایی و توسعه اقتصادی بهره مند شوند.

شایان ذکر است تعاونی آب صنعت روتن کار که بصورت ملی در هفته تعاون در شهرستان ساوجبلاغ افتتاح شد با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر به عنوان طرح شاخص استان البرز شناخته شده است.

این طرح در روستای اغلان تپه شهرستان ساوجبلاغ در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و با هدف اشتغال روستایی و تولید لوله و اتصالات و دستگاه های جوش پلی اتیلن راه اندازی شد.

طرح توسعه این تعاونی با مساحت هفت هزار مترمربع در دست انجام است که در زمان حاضر یک هزار تن لوله و اتصالات تولید می شود و در برنامه توسعه به پنج هزار تن افزایش خواهد یافت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1248663
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.