نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اهمیت کار محرومیت زدایی در مناطق مختلف فعالیت گروه‌های جهادی باید همگانی و ساختارسازی شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست باگروه‌های جهادی استان بوشهر افزود: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران حرکت از بدنه جامعه با رهبریت ولی فقیه و حضور در صحنه‌های سرنوشت ساز توسط فضای میانی نظام است.

وی بیان کرد: انقلابی‌ که مردم محور باشد و مردم نظام را از خود و مقدس بدانند و پای آن ایستاده‌اند دچار شکست نمی‌شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: رژیم‌های قبل مردم را دچار محرومیت می‌کردند اما انقلاب اسلامی که نشات گرفته از دین مبین اسلام است محرومیت زدایی، فقرزدایی و حرکت به سمت غنا و بی‌نیازی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با ظهور خود نهادهای مختلفی برای محرومیت زدایی تشکیل داد که یکی از کارکردهای بسیج سازندگی نیز حرکت در این راستاست و حضور این تشکیلات در بحران‌های مختلف در ۴۰ سال گذشته گواهی براین مدعاست.

صفایی بوشهری گفت: اگر در هر جامعه ضریب وجودی قشر محروم در جامعه زیاد باشد بخش اعظمی از توجه جامعه برای رفع محرومیت‌ها جلب و از انجام کارهای بزرگ بازمی‌ماند و به همان میزان ضریب توانمندی نظام کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش فقر و محرومیت در جامعه منجر به رشد آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی می‌شود به همین دلیل رفع محرومیت و توانمندسازی خانواده‌های فقیر کاربزرگی است که امروز از سوی عده‌ای جوان متعهد در جامعه انجام می‌شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: کار گروه‌های جهادی توازن زیستی و نظام اجتماعی استان را در تراز قرار می‌دهد و موجب امید، نشاط اجتماعی و نگاه روبه جلو در جامعه می‌شوند.

امام جمعه بوشهر گفت: مردم امروز نگاهشان به سمت اختلاف‌های سیاسی گروه‌ها نیست و به سمت انجام کارهای خیرخواهانه بویژه از جانب گروه‌های جهادی است که طعم انقلاب را بیشتر به مستضعفان می‌چشاند.

وی خطاب به گروه‌های جهادی استان بوشهر تاکید کرد: در هر جا که اعزام می‌شوید جوانان همان منطقه‌ها را پای کار آورید و تولید منابع انسانی کنید و بدانید چه مشکلاتی برطرف و چه مشکلاتی هنوز باقی مانده است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: همچنین تلاش کنید نیروهایی که وارد منطقه می‌شوند از همان منطقه باشند تا مردم متوجه شوند این گروه‌ها از بچه‌های خودشان هستند و بتوانند با آنها ارتباط اجتماعی برقرار کنند.

وی برضرورت توجه به مسائل و مشکلات حاشیه شهرها تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات انتظار می‌رود با تشکیل مجمع خیرین بسیج سازندگی از توان و ظرفیت خیران بسیجی برای خدمت رسانی به نیازمندان استفاده شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: مبانی جهادی و حرکت و روش گروه‌هایی جهادی بر مبنای کتب دینی و سیره انبیا و اولیا و در عصر حاضر براساس فرمایش‌های  امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

سردار علی رزمجو افزود: کار گروه‌های جهادی ایمانی، اعتقادی و بدون هیچ چشم‌داشتی از سوی جوانان با ایمان و با عزت بالا به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کشورهای دیگر برای تشکیل تیم‌های واکنش سریع خود سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌دهند این درحالی است که در ایران جوانان متعهد و با عزت در قالب گروه‌های جهادی بدون هیچ هزینه‌ای و تنها با ایمان و اعتقاد خود تشکیل و پای کارهستند.

رزمجو یادآور شد: گروه‌های جهادی با نشاط، ابتکار، خلاقیت، نوآوری و توانمندی بالا در بخش‌های مختلف حاضرند و خدمات آنها نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت روحیه امید به آینده انقلاب داشته است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۱۴ گروه جهادی دراستان بوشهر در بخش‌های دانشجویی، دانش آموزی، پزشکی، طلاب، فرهنگی، مهندسی و زنان فعالیت می‌کنند.

رزمجو گفت: تاکنون ۸۲۰ میلیارد ریال پروژه محرومیت زدایی در استان بوشهر اجرایی شده است.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.