رئیس سازمان بسیج مستضعفان روز چهارشنبه در دهمین مجمع عمومی بسیج استان بوشهر گفت: انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته با رشد در همه عرصه ها به قله های رفیع توانمندی ها رسیده و امروز وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی شده است.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: امروز رهبر معظم انقلاب برای اینکه به تمام وجوه پیشرفت و اعتلا دست یابیم  راهبردی در قالب پروژه گام دوم ارائه فرموده و به طور یقین این از نظر ملت های دنیا و مردم تیزبین کشورهای اسلامی برای الگوگیری مغفول نمی ماند.

وی گفت: ایران اسلامی به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام مولفه های پشیرفت را دارد.

سلیمانی اضافه کرد: مردم سالاری دینی موجود در ایران متفاوت از مردم سالاری های مصطلح در جهان امروزی است که همراه با زرسالاری و فریب مردم احزاب مشخصی به قدرت می رسند.

وی ادامه داد: اگر چه در بعد تحقق سایر ابعاد مردم سالاری دینی براساس سخنان رهبر معظم انقلاب هنوز بایستی قدمهای دیگری برداشته شود تا مردم در همه امور سالار خود باشند اما به لحاظ ارائه الگویی حکومتی بی بدیل و بی نظیرهستیم.

سلیمانی گفت: مردم سالاری موجود در نظام جمهوری اسلامی به معنی کلمه و براساس مردم سالاری عاشورایی و علوی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان افزود: مردم سالاری دینی براساس یک قانون اساسی مترقی در حال پیشرفت واعتلاست و مردم در صحنه های مختلف تصمیم گیری، اظهار نظر، بیان عقیده، نقد و انتقاد از مجموعه های درون حکومت قرار دارند.

وی با اشاره به پیشرفت های امنیتی و دفاعی کشور در این شرایط حساس و متلاطم ادامه داد: با وجود حضور و دخالت اروپایی ها و آمریکایی ها در کشورهای غرب آسیا اما در دوران انقلاب اسلامی، ایران اسلامی بعنوان جزیره ای امن به شمار می رود.

سلیمانی گفت: این امنیت نه تنها درهمه گوشه و کنار کشور ایجاد شده بلکه کشورهایی که از مکتب دفاعی انقلاب اسلامی که برآمده از دوران دفاع مقدس است الگوگیری کردند از جمله عراق، سوریه، یمن و لبنان نیز توانستند برای خود پیروزی و موفقیت رقم بزنند و تلاش می کنند به قدرت بازدارندگی و دفاعی برسند.

وی درخصوص توانمندی دفاعی ایران گفت: امروز شرایط به گونه ای است که وقتی هواپیمای آمریکایی از خط مرزی هوایی ایران  عبور کند هشدار داده می شود، دریافت می کنند و توجه نمی کنند ساقط می شود و شناور آمریکایی به محض خروج از خط آبی مرزی ایران سرنشینان آن دستگیر می شوند و کشتی انگلیسی با زیرپا گذاشتن قواعد بین المللی از مسیر خروجی وارد آبهای تنگه هرمز و خلیج فارس می شود دستگیر و ریگی از فضا پایین کشیده می شود و محاکمه می شود.

وی تاکید کرد: تمام قدرت یک کشور در تکنولوژی نیست و انقلاب اسلامی توانست ایران را به این جایگاه برساند و امروز به عنوان هشتمین قدرت دفاعی دنیا معرفی شود.

وی گفت:  ملت ایران غنی ترین ملت فرهنگی دنیا به شمار می روند و در تمام نابسامانی هایی که دشمنان خارجی تلاش کردند بر ملت وارد کنند پیروز میدان ملت ایران بودند.

سلیمانی بیان کرد: این به این معنی نیست که ما آسیب فرهنگی نداریم بلکه باتوجه به ریشه های مستحکم فرهنگی و معنوی آسیبها قابل رفع و ترمیم هستند.

وی اضافه کرد: ایران تمام ظرفیت های اقتصادی برای رسیدن به قله های اقتصادی که باعث پیشرفت و اعتلای یک کشور است را داراست.

سلیمانی گفت: ایران از لحاظ انرژی رتبه اول و از لحاظ موقعیت جغرافیایی با ۱۶ کشور مرز آبی و خشکی دارد و ۲ نقطه از۱۳ نقطه راهبردی دنیا را داراست.

وی بیان کرد: ایران تمام ذخایر معنوی و مواد اولیه را داراست و لازم نیست مواد اولیه را وارد کند اما با وجود همه استعدادها با مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری وعدم رونق تولید روبرو است.

سلیمانی گفت: در مولفه های اجتماعی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی به مختصات حکومت دینی توسل کردیم اما در مولفه اقتصادی بعد از دفاع مقدس الگو و مدل توسعه بانک جهانی در جامعه به کار گرفته شدکه  براین اساس نحوه توزیع ثروت برمبنای اقتصاد لیبرالیستی انجام شد.

وی ادامه داد: بیکاری، فاصله بین غنی و فقیر، اختلاف طبقاتی، رانت و فساد محصول تفکر انقلاب اسلامی نیست بلکه محصول تفکر لیبرالیستی است.

وی با قدردانی از همراهی مسوولان برای اجرای طرح های بسیج اضافه کرد: یکی از رسالت های بسیج این است که با همفکری و هم افزایی راه حل های بومی را برای پیشرفت کشور طراحی کند و این آمادگی وجود دارد که بسیج ظرفیت های خود را وارد میدان کند.

سلیمانی گفت: تنها راه حل ترمیم مشکلات و به دهان منادیان تفکر لیبرالیستی کوبیدن این است که اگر منتظر باشیم افرادی با تفکر لیبرالیستی گام بردارند هیچگاه به نتیجه نمی رسیم اما وقتی به مسیر انقلابی و بومی و با رویکرد مدیریت جهادی گام برداریم می  توانیم مشکلات  را حل کنیم.

وی یادآورشد: تامین منافع ملی کشور در گرو عمل به مختصات انقلاب اسلامی و تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، امام راحل و عمل کردن به تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

۶۰۴۷/ ۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.