به گزارش ایرنا، در پیام حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم آمده است: فرهنگی که باید متاثر از ارزش ها و حاکم بر بینش ها، نگرش ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد و در کلیه سطوح سیاست گذاری و برنامه ریزی نظام جمهوری اسلامی جاری باشد.
در ادامه این پیام آمده است: در شرایط کنونی که دشمنان ارزش های نظام اسلامی را در قالب جنگ نرم در آماج و تیررس تهاجم های فرهنگی قرار داده اند، و این موضوع هم به صورت آمیختن فرهنگ انقلابی ما با عناصری که آن را از خلوص و کارایی می اندازد و هم بصورت مانع تراشیدن بر سر تربیت انسان های کارآمد و متخصص، نمود پیدا کرده است.
امام جمعه تبریز در این پیام آورده است: با این اوصاف، مقوله فرهنگ و توسعه و تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی، باید در کانون توجه برنامه ریزان و مدیران کشور قرار گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داده است: آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل برخورداری از تاریخی درخشان در فرهنگ و هنر و بهره مندی از انسان های توانمند، دانشمندان و علمای برجسته، ظرفیت های برجسته ای برای نقش آفرینی در قلمرو فرهنگ دارد.
وی یادآوری کرده است: به همین دلیل به طریق اولی در معرض تهاجم فرهنگی بیگانگان و آسیب های فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.
امام جمعه تبریز اظهار کرده است: یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی، نگرش صحیح و شناسایی معضلات و آسیب های فرهنگی و یافتن علاج آن ها با دید متخصصانه و البته دردمندانه و انقلابی است.
حجت الاسلام آل هاشم افزوده است: این امر نیز نیازمند نگرش و مهندسی فرهنگی است، مسئله ای که باید خیلی برتر و بالاتر از همه چیز به حساب آید چرا که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب (دام ظله)؛ حقیقتا فرهنگ، فضای تنفسی جامعه است و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.
وی در پیام خود آورده است: وجه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی به گونه ای غالب است که انقلاب اسلامی را انقلاب ارزشی و فرهنگی نامیده اند و به فرموده امام خمینی(قدس سره) 'آن چیزی که ملت ها را می سازد فرهنگ صحیح است' و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ' مسأله اول در نظام جمهوری اسلامی مسأله فرهنگ است'.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد است: انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی که حاصل و دستاورد آن است، انقلاب و نظامی فرهنگی است.
حجت الاسلام ال هاشم ادامه داده است: همچنان که مسایل و حوادث انقلاب حتی دفاع مقدس و هجوم همه جانبه نظامی و تهاجم فرهنگی دشمن ثابت کرد که همه این تهاجمات و دشمنی ها به خاطر اهداف و آرمان های فرهنگی این نظام است.
وی اضافه کرده است: از این لحاظ دولت جمهوری اسلامی همانگونه که در اصول و مبانی کلان نظامی جمهوری اسلامی آمده، وظایف مهمی را بر عهده دارد و ارتقای فرهنگ و رفتارهای غالب افراد جامعه و هدایت آنها در مسیر صحیح و مبتنی بر ارزش ها مهمترین وظیفه آن بشمار می رود.
امام جمعه تبریز اظهار کرده است: در دیدگاه امام خمینی(ره) پایه های اصلی اسلام بر ارزش های فرهنگی و معنوی بنا شده است که این امر باید سر لوحه ی امور برای مردم و مسئولان باشد.
حجت الاسلام آل هاشم در پیام خود آورده است: تاریخ سراسر درخشان انقلاب اسلامی ایران مملو از رویدادهای باشکوهی است که هر کدام چون ستارهای پرفروغ در آسمان اقتدار ایران عزیز می درخشد.
وی ادامه داده است: روز فرهنگ عمومی نقطه ی عطفی است که فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا اصحاب فرهنگ در اقصی نقاط ایران اسلامی با گرامی داشت این روز، نقش و سهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی ایفا کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با گرامی داشت این روز، همگان را به توجه ویژه به فرهنگ بالاخص فرهنگ عمومی دعوت و سفارش کرده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.