مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر روز پنجشنبه به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و شرایط خاص اقتصادی پرداخت این بدهی‌ها برای پاسخگویی بیمه سلامت به سایر بخش‌ها ضروری است.

وی بیان کرد: پارسال با وجود اینکه برای نخستین بار سقف اعتباری برای استان‌ها تعیین شد اما توانستیم در همان سطح هزینه‌ها را کنترل کنیم.

رمضانی اضافه کرد: امسال نیز با وجود محدودیت‌های اعتباری تاکنون ۴۲۰ میلیارد ریال تامین اعتبار و به موسسه‌های درمانی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با این میزان پرداختی تنها حدود ۲ماه از مطالبات سال گذشته معادل ۱۵۰ میلیارد ریال باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: برای مدیریت کردن هزینه‌ها الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت از اولویت‌ها است که در این ارتباط تاکنون کار نسخه نویسی در شهرستان‌های گناوه، دشتی و دیلم در دست اجراست.

وی ادامه داد: شهرستان گناوه از معدود شهرهای کشور است که در تیر امسال هیچ نسخه کاغذی از پزشکان قبول نشد و همه نسخه‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی دریافت شده است.

رمضانی گفت: براساس دستور و برنامه ریزی سازمان بیمه سلامت ۳۰ درصد شهرها باید زیر بار خدمات الکترونیکی قرار گیرند که تلاش می‌شود با تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات امکان نسخه نویسی الکترونیک برای همه شهرها فراهم شود.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌ها طرح ارائه الکترونیکی اسناد بیماران بستری در یکی از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود و در زمان حاضر این طرح در بیمارستان زینبیه خورموج در دست اجراست که امیدواریم تا پایان آذر ماه امسال این طرح در همه بیمارستان‌ها عملیاتی شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با الکترونیکی شدن خدمات از تجویزها و هزینه‌های غیرضروری جلوگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر هزار بیمار صعب العلاج زیر پوشش این بیمه قرار دارند که خدمات ارائه شده به آنها در بخش درمان و دارو به میزان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد رایگان ارائه می‌شود.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.