محمدتقی منوچهری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندر گناوه افزود: دراین مدت 5 هزار تن گندم بذر گواهی شده از کشاورزان خریداری شده که بر مجموع آمار کنونی افزوده می شود.
وی یادآورشد: در فصل زراعی سال گذشته 16 هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد. منوچهری کرد: پیش بینی می شود که از ابتدای فصل تا پایان برداشت 140 هزار تن گندم از مزارع استان تولید و حدود 120 هزار تن خریداری شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: با پیش بینی های صورت گرفته بارندگی های خوبی در سال زراعی استان اتفاق افتاد و یکی از سال های خوب برای همه حوزه های کشاورزی شامل باغبانی، تولید محصول و فروش خرما، سبزی و صیفی و برداشت محصول گندم بوده است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بارندگی مناسبی در سال زراعی پس از چندین سال خشکسالی در این استان شد و مراتع و مزارع وضعیت بسیار خوبی دارند احتمال خطر و آسیب از طریق آتش سوزی که ممکن است با بی احتیاطی صورت گیرد، وجود دارد.
منوچهری گفت: از دستگاه های اجرایی، دهیاران، شوراهای اسلامی و رسانه های استان بوشهر انتظار داریم نسبت به آگاهی مردم از خطر و آسیبی که از طریق آتش سوزی به مزارع ، مراتع و جنگل ها وارد خواهد شد اطلاع رسانی و از این منابع حیاتی مواظبت و مراقبت بیشتری شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری کشور است که زمین های کشاورزی آن بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می شود.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.