به گزارش ایرنا، سید نورالدین امیری روز سه‌شنبه در نشست بررسی راهکارهای درآمدی سال 98 شهرداری بوشهرافزود: با پیش بینی ساز و کار لازم بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری باید از طریق سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار فراهم شود.
وی بیان کرد: روش‌های متعدد و متنوعی برای نیل به اعتماد پایدار شهروندان به مدیران شهری و افزایش مشارکت شهروندان وجود دارد اما مهمترین آنها رعایت بایسته‌ها و ایفای نقش خلاقیت توسط شهرداری برای تامین هزینه‌های شهر است.
امیری اظهارداشت: از آنجایی که منبع اصلی درآمد شهرداری‌ها عوارض‌های دریافتی از شهروندان است، شهرداری‌ها موظف به ایجاد رضایت در شهروندان و تلاش برای بهبود روابط و ایجاد شیوه‌های نوین در ارائه خدمات به مردم است.
مدیر اداره درآمد و نوسازی شهرداری بندر بوشهر گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم برجامعه که بر عملکرد و اهداف همه سازمان‌های دولتی وغیردولتی سایه افکنده شهرداری بندر بوشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مهدی رایانی افزود: در صورت نبود برنامه ریزی دقیق در کنترل هزینه و پیگیری نکردن مستمر درآمدهای غیرفعال و فعال در آینده نه چندان دور، اهداف سازمانی مندرج در بودجه این شهرداری با مشکل روبرو می‌شود.
وی ادامه داد: راهکارهای پیشنهادی در این زمینه شامل تهیه بانک اطلاعاتی درآمدی، پیگیری و گرفتن مصوبه برای احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به عنوان عوارض پایدار و پیگیری در زمینه سهم شهرداری در وصول جرایم رانندگی با توجه به اجرای پروژه پایش تصویری است.
رایانی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف اجرای پروژه ممیزی املاک برای بخش جنوبی افزود: از دیگر راهکارها ایجاد شبکه ارتباطی با اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر در پاسخ استعلام به درخواست‌های مودیان بویژه ملک های موجود در بافت جنوبی است.
وی با تاکید بر اختصاص نیروی خبره برای پیگیری درآمدها بیان کرد: تعریف و راه اندازی سیستم قراردادهای درآمدی به عنوان بانک اطلاعاتی، نظارت بیشتر بر وضعیت وصولی، توزیع فیش‌های نوسازی و عمران شهری و تعریف کارگروه مختص موضوع با همکاری اداره پست از دیگر راهکارها درآمدی است.
رایانی ادامه داد: دراین زمینه تعریف طرح جامع برای دهکده گردشگری، ایجاد ناحیه مختص آن محدوده برای ایجاد کدهای درآمدی پایدار و برون سپاری وظایف برداشت پلاک‌های سطح شهر از دیگر راهکارها نام برد.
وی بیان کرد: برون سپاری، پیگیری سهم 5 درصد بلیت موضوع ماده 43 و47 قانون مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های هواپیمایی، اختصاص نیروی شهرساز مختص کارشناسی ساختمان‌های دارای تخلف، سیستمی کردن محاسبات دستی، برنامه ریزی برای اجرایی شدن انعقاد قرارداد کاربری‌های موقت، پیگیری برای گرفتن مصوبه برای واگذاری وصول عوارض سالانه خودرو به دفاتر پیشخوان از دیگر راهکارها برای افزایش درآمدهای شهرداری است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.