مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ریالی از درآمدهای مالیاتی استان اردبیل در خارج از این استان صرف نشده و همه آنها در توسعه و عمران این استان هزینه می‌شود.
رسول نوع پرور در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: امر مالیات یکی از امور مهم و اساسی کشورمان است که قطعا در تقویت اقتصاد کشور و خوداتکایی نقش مهمی دارد که بنا به فرموده مقام معظم رهبری در آسیب‌شناسی اقتصاد ایران دشمنان ما قطعا با پی بردن به شرایط درآمد کشور از محل مالیات جرات نمی‌کنند تحریم‌ها و تهدیدهای خود را در حوزه ارزی و فروش نفت اعمال کند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بودجه کشور به درآمدهای نفتی متکی است در حالی که براساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ما به جای اتکا به درآمد سرشار نفتی باید بیشترین تمرکزمان را بر روی درآمدهای مالیاتی بگذاریم.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: تا زمانی که دولت‌ها دست از درآمدهای سرشار نفتی برنداشته و به نوعی وابسته به آن نباشند ما نمی‌توانیم روی درآمدهای مالیاتی برای توانمندی اقتصاد کشور حساب ویژه باز کنیم به گونه‌ای که این درآمد سرشار نفتی خود رانت به بار می‌آورد.
نوع‌پرور با بیان اینکه درآمدهای نفتی در کنار ایجاد فاصله طبقاتی به نوعی در جامعه زمینه فساد و رانت را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری چاره کار را در عدم وابستگی به درآمدهای نفتی و تکیه کشور برمنابع داخلی مالیات و توسعه صادرات اعلام کردند تا در سایه این امر استقلال فرهنگی، سیاسی و حتی مذهبی کشورمان حفظ شود.
وی کارکرد مالیات را تنها وصول درآمد برای دولت ندانست و گفت: افزایش منابع مالیاتی به تخصیص بهتر منابع و توزیع ثروت در جامعه کمک خواهد کرد تا ما در این شرایط سخت تحریم از مشکلات عبور کنیم.  
عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: ما در همین استان اردبیل سال گذشته موفق شدیم بیش از 312 میلیارد تومان منابع از محل مالیات دریافت کنیم که در کنار آن 100 میلیارد تومان نیز از محل عوارض منابع دریافت کرده و در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دادیم تا صرف عمران و آبادانی این مناطق شود.
نوع‌پرور با بیان اینکه درآمدهای حاصل از مالیات در اختیار کمیته تخصیص قرار گرفته تا براساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل هزینه شود، افزود: از این میزان ریالی به خارج از استان نرفته و تمامی درآمدهای حاصل از مالیات در این استان هزینه شد است.
وی به مزایای استفاده از سامانه الکترونیکی برای بهره‌مندی از خدمات متنوع امور مالیاتی استان اشاره و اظهار کرد: از طریق این سامانه 100 درصد اظهارنامه‌های الکترونیکی انجام می‌شود و از طریق این سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات، فهرست مالیات حقوق کارکنان، صورت معاملات فصلی الکترونیکی و ... انجام می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: هموطنان به راحتی می‌توانند از طریق این سامانه الکترونیکی و حتی از منزل اظهارنامه‌های مالیاتی خود را اعم از مالیات اشخاص حقیقی مستغلات ارائه کرده و به راحتی خدمات دریافت کنند.
نوع‌پرور بیان کرد: از طریق این سامانه در طول سال گذشته 23 میلیون اظهارنامه در سطح کشور به ثبت رسیده و دو سال اخیر تلاش شده تا 100 درصد اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی وصول شود.
وی با یادآوری راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر و کیفی‌تر اشاره و خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم تا همزمان با بانک اطلاعات گمرک ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک لینک شویم تا اطلاعات دقیقی از تراکنش‌های بانکی افراد و اشخاص را به دست آوریم.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قیاس تحولات قبل و بعد از انقلاب در حوزه مالیاتی یک قیاس مع‌الفارغ است به طوری که در این چهل سال تحولات در نظام مالیاتی به شکل متعالی و شایسته بوده است.
نوع‌پرور نمونه این توفیقات را در حوزه نیروی انسانی بیان کرد و گفت: از 524 کارمند امور مالیاتی استان اردبیل در حال حاضر بیش از 93 درصد آنها دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.
وی افزایش درآمدهای مالیاتی را در کنار اخذ مالیات بر ارزش افزوده یادآور شد و بیان کرد: 3 درصد رقم ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز شده و یک درصد نیز در حوزه بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در مورد هجمه اخیر علیه پزشکان از بابت فرارهای مالیاتی تصریح کرد: فرار مالیاتی جرم است و این فرار مالیاتی ممکن است در همه صنوف اتفاق بیفتد و به همین دلیل در بین جامعه پزشکان نیز ممکن است عده‌ای از پرداخت مالیات اجتناب کنند اما اینگونه نیست که همه پزشکان مالیات ندهند.
نوع پرور افزود: در همین شهر اردبیل آزمایشگاهی را سراغ داریم که سالیانه 3 ملیارد تومان مالیات می‌دهد و به هیچ وجه منطقی نیست که ما به خاطر چند نفر پزشکان را متهم به فرار مالیاتی کنیم.
وی در مورد افرادی که فرار مالیاتی داشته و در این استان ممنوع‌الخروج شدند، گفت: ما منکر فرار مالیاتی عده‌ای با این شرایط پرداختی‌ها نیستیم ولی در آینده نزدیک امیدواریم سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا تمامی دریافتی‌ها و پرداختی‌های جامعه شفاف‌سازی شده و امکان دسترسی به اطلاعات افراد فراهم نماید تا کسی جرات فرار مالیاتی نداشته باشد.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در پایان در مورد آخرین رقم وصول درآمدهای مالیاتی و عوارض در 9 ماهه امسال گفت: در این مدت 293 میلیارد تومان وصول درآمد و 75 میلیارد تومان وصول عوارض را شامل می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.