به گزارش ایرنا سید مناف هاشمی امروز چهارشنبه در نشست با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان گلستان در گرگان اظهار داشت: اکنون در اجرای طرح بازآفرینی شهری از شهرهای گرگان، گنبدکاووس و علی آباد کتول حمایت تسهیلاتی می شود.
به گفته وی پیگیری اجرای طرح بازآفرینی شهری به عنوان یکی از راهبردهای مهم دولت باید در استان گلستان مورد توجه قرار گرفته و شهرداران از این ظرفیت در نوسازی بافت فرسوده شهری به خوبی استفاده کنند.
بر اساس برنامه ملی بازآفرینی شهری که اجرای رسمی آن از بهمن 1396 آغاز شد؛ سالانه 10 درصد بافت فرسوده و ناکارآمد شهرهای کشور بازسازی می شود.
کاهش فقر، ارتقای تاب آوری شهری و بازیابی هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی از جمله اهداف کلان این طرح است.
استاندار گلستان همچنین خطاب به شهرداران استان تاکید کرد که برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف شهری باید هرچه بیشتر تلاش شود.
هاشمی با بیان اینکه شهرداران می توانند از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری ها هم برای سرمایه گذاری استفاده کنند، همچنین گفت: اهمیت تدارک و برگزاری تورنمت های فرهنگی - ورزشی بویژه در شهرهای گرگان و گنبد کمتر از اجرای طرح عمرانی نیست.
استاندار گلستان که تجربه کار مدیریت در شهرداری کلان شهر تهران را هم دارد، ابراز داشت: معتقدم کاهش و بهینه کردن هزینه ها و انضباط مالی از سوی شهرداران و شوراهای اسلامی به منظور تمرکز بیشتر بر امور عمرانی و به تبع آن بهره وری بالا باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم گفت: طی 9 ماه نخست امسال 833 میلیارد ریال اعتبار دولتی به شهرداریهای استان پرداخت شد که 543 میلیارد ریال آن از محل مالیات بر ارزش افزوده بود.
میرمحمد غراوی افزود: پیش بینی می شود کمک دولت به شهرداری های گلستان تا پایان سال 97 به یک هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
در این نشست برخی شهرداران و اعضای شوراهای شهر مسایل و مشکلات حوزه شهری، تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها و موانع درآمد پایدار و جذب سرمایه گذار را مطرح کردند.
استان گلستان دارای 14 شهرستان و 33 نقطه شهری است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.