محمد حسین ودیعی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: سهم پارسال شهرداری مشهد از مالیات بر ارزش افزوده 2 هزار و 570 میلیارد ریال بود که در هشت ماه امسال به یکهزار و 600 میلیارد ریال رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه از سهم کلانشهرها نباید برای تعادل بخشی شهرهای کوچک استفاده شود، اظهار داشت: هر سال با وجود افزایش مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها از این محل کاهش می یابد.
وی گفت: شهر را نباید از محل تراکم فروشی اداره کرد اما درآمدهای پایدار آسیب پذیر شده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورا و مدیریت شهری جدید پارسال در شرایطی شهر را تحویل گرفت که 10 هزار میلیارد ریال برای تراکم شناور پایدار پروانه صادر شده و درآمد 2 سال تراکم مشهد پیش فروش شده بود.
وی اظهار داشت: با تقویت کدهای درآمد پایدار و شناسایی کدهای جدید می توان از تراکم فروشی جلوگیری کرد که عوارض از جمله آنهاست اما چالشهای بسیار در لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که دست و پای شهرداری ها را می بندد.
وی با بیان اینکه هزینه جاری امسال شهرداری مشهد 12 هزار و 900 میلیارد ریال است، گفت: این رقم در سال آینده به 17 هزار میلیارد ریال می رسد لذا چاره ای نیست جز آنکه 10 هزار میلیارد ریال از این مبلغ را از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تامین کنیم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به 16 آذر روز دانشجو افزود: پویایی یک جامعه در سخن جامعه است و سکوت دانشجو به معنای خرابی احوال جامعه می باشد.
ودیعی اظهار داشت: در فریاد دانشجویان حب و بغض نیست و کاستی های جامعه را فریاد می زنند، دانشجویان باید ادامه دهنده راه مبارزه با فساد و استبداد جهانی باشند.
بودجه سال جاری شهرداری مشهد 80 هزار میلیارد ریال است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.