به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان اعتبار 171 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای 31 پروژه آبخیزدار، کاشت، احیا و حفاظت از جنگل و مرتع، 230 میلیارد ریال اعتبار استانی برای اجرای100 پروژه و 183 میلیارد ریال برای 22 پروژه ملی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: درزمان حاضر711 سازه آبخیزداری دراین استان احداث شده که قابلیت استحصال 137 میلیون مترمکعب آب را دارد.
منتظری اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و حفظ آبهای ناشی از بارندگی ها بسیار کم هزینه تر از شیرین سازی آب دریاست دراین ارتباط سرمایه گذاری دراین بخش از اولویت های استان بوشهر به شمار می رود.
وی یادآورشد: در زمان حاضر 276 حوزه آبخیز با مساحت بیش از 2 میلیون هکتار در استان بوشهر وجود دارد که 22درصد از این میزان در حوزه ساحلی و 78 درصد در حوزه داخلی قرار دارد.
منتظری گفت: برای مقابله با پدیده بیابان زایی دراستان بوشهر تاکنون 31 هزار هکتار ازعرصه های بیابانی تثبیت شده است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر 16 کانون بحران در سطح استان بوشهر وجود دارد که فرسایش بادی یکی از مهمترین بحران های این استان است که تلاش می شود این کانون ها با اجرای طرح های بیابان زدایی محدود شود.
منتظری، ساخت هلالی‌های آبگیر با هدف تقویت مراتع، جنگل‌کاری، بذرکاری و بذرپاشی، ایجاد سازه‌های آبخیزداری با هدف کنترل فرسایش و رسوب خاک و مهار سیلاب با هدف تقویت و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی را از اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: یک میلیون و 163 هزار و 731 واحد دامی از مراتع استان بهره می ‌برند که میزان برداشت علوفه خشک قابل برداشت از این مراتع 88 هزارو 49 تن در سال‌های پربارش است.
منتظری یاد آور شد: در یکسال گذشته 2هزار و 901 هکتار زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و 557 هکتار زمین برای اجرای سایر طرح‌های دیگر واگذار شده است.
وی بیان کرد: استان بوشهر2میلیون و 300 هزار هکتار وسعت دارد که از این میزان بیش از یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان 227 هزار هکتار جنگل، 243 هزار هکتار مرتع و 330 هزار هکتار اراضی بیابانی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: استان بوشهر بیش از 900 کیلومتر مرز ساحلی دارد، همچنین دارای تنوع اقلیمی خاصی است به گونه‌ای که یک سوم متوسط جهانی بارش و سه برابر متوسط جهانی تبخیر سالانه دارد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.