به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز یکشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه موبایلی با عنوان 'ولات بانو' در بوشهر افزود: موضوع و محوریت این جشنواره مربوط به زن روستایی است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.
وی بیان کرد: رویکرد جشنواره ولات بانو استفاده از موبایل برای انجام کارهای تصویری است.
خورشیدی اضافه کرد: زن روستایی بعنوان محور گردش امور در روستاها و خانواده های روستایی است که در این جشنواره تلاش شده به این بخش توجه بیشتری شود.
وی یادآور شد: هرچند امروز در جهان بعضی از فیلم های سینمایی بلند و کارگردانان مطرح سینما تلاش می کنند فیلم های بلند سینمایی را با موبایل بسازند ولی به این بخش در ایران کمتر توجه شده است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: جای امیدواری است که با برگزاری چنین جشنواره هایی در استان و ارائه آثار فاخرتر سنگ بنای مستحکمی برای سالهای آینده باشد و کلید ابتکار این کار از استان بوشهر زده شود.
وی افزود: با توجه به ذوق هنری و استعداد قابل توجه مردم استان بوشهر در این بخش انتظار می رود در آینده زمینه برگزاری جشنواره های بین المللی در بخش آثار تصویری در استان فراهم شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: جشنواره فیلم کوتاه موبایلی 'ولات بانو' باهدف به تصویر کشیدن توانایی زنان روستایی در قاب دوربین و گوشی های تلفن همراه است.
مریم آذرشب افزود: تلاش می شود در قالب هنر قابلیت و توانایی زنان روستایی و زندگی روستایی معرفی و هویت گمشده این بانوان احیا شود.
دراین جشنواره مریم پیروی و امرالله صالحی از برازجان، فاطمه دهدارفرد و فاطمه اسماعیلی از خورموج تقدیر شدند.
6047/6043/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.