به گزارش ایرنا، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران در آیین رونمایی از این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک است و اولین ‏شهری که بعد از اجرای پایلوت این طرح در کرمان، نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی می‌کند، شهر گناوه در استان بوشهر است.
دکتر داوود حاج قاسمعلی افزود: در اجرای دولت الکترونیک و تکلیف قانونی که برای این سازمان به منظور حذف دفترچه و اوراق کاغذی از سه سال پیش عملیات اجرایی طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان کرمان به عنوان پایلوت با رویکرد اینکه بتوانیم به هدف قانونی رسیده و برای جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق از خدمات ارایه شده به بیمه شدگان شروع شده است.
وی اظهارداشت: در قالب این سیستم بیمه شده با شماره ملی به مطب پزشک مراجعه و پس از ثبت در سامانه، اطلاعات آن فراخوان و در نمایشگر منشی نشان داده می شود و در صف انتظار قرار می گیرد.
حاج قاسمعلی گفت: پزشک با باز کردن صفحه مانیتور همه تجویز و خدمات لازم را به بیمار ارایه می دهد و بعد از آن یک کد شماره 5 رقمی ازطریق پیامک به بیمه شده روی تلفن همراه فرستاده می شود و با این شماره به مراکز و مکان هایی که پزشک معرفی کرده مراجعه و خدمات دریافت می کند.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در اجرای طرح پس از تجویز نسخه، سامانه بطور هوشمند همه تذکرات لازم را به عنوان مثال در صورت مصرف بیش از مقدار قانونی دارو به پزشک می دهد.
وی یادآورشد: نسخه های بیماران شهرستان گناوه در اداره بیمه سلامت استان بوشهر رسیدگی و نظارت می شود.
حاج قاسمعلی گفت: در 6 ماه اخیر در استان کرمان 350 مطب پزشک و بیش از 100 داروخانه و موسسه های پاراکلینیک در اجرای این طرح قرار گرفته و بیش از 20 هزارنسخه نیز تولید شده است.
وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده مقررشده تا آغاز سال 1398 این طرح در هر استان یک شهر به عنوان پایلوت اجرایی شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.