به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری در نخستین نشست ستاد صیانت از خانواده استان بوشهر گفت: مهارت های زندگی و مشاوره های پیش از ازدواج در قالب دوره های آموزشی ویژه زوجین، دانشجویان دانشگاه ها و دانش آموزان مراکز آموزشی در طول سال برگزار می شود.
الماس گشتاسبی افزود: سرقت، ضرب و جرح عمدی فرد، پرونده های کیفری (ایجاد صدمه غیرعمدی در تصادفات)، توهین، تهدید، راننده بدون گواهینامه، خیانت در امانت، مفقودی اشیاء، تخریب اراضی (عمومی، دولتی، وقفی و خصوصی)، پرونده های مطالبه طلب وجوه نقدی از موارد وقوع جرائم صورت گرفته در کشور است.
دبیر بنیاد صیانت از خانواده استان بوشهر اظهار داشت: براساس بررسی های سال گذشته 20 درصد از آمار طلاق زوجین ایرانی در 2 سال اول زندگی صورت گرفته است.
وی افزود: دوری از معصومیت و اخلاق مذهبی در جامعه، نبود اصل تساوی و برابری درهمه مسائل ارزشی، نبود شناخت زوجین از همدیگر، نبود مهارت زندگی پیش از ازدواج، نبود مهارت رفتار و گفتار در خانواده ها، نبود رضایت از زندگی، فضای مجازی، نبود فرهنگ سازی ازدواج آسان و کم هزینه به عنوان مهم ترین عوامل طلاق در جامعه است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان بوشهر گفت: آموزش های قبل و حین ازدواج یکی از راهکارهای مهم برای تقویت و استحکام بنیان خانواده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بنیاد صیانت از خانواده راهکاری برای کاهش آسیب‌های خانواده در استان بوشهر است که با انجام کارهای بنیادین، آمار دقیق و شفاف براساس نقشه راه برنامه ریزی کرد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار داشت: همه نهادهای مرتبط باید نسبت به تهیه و تدوین یک سند واحد، قوی و نقشه راه جامع و هماهنگ اقدام انقلابی، دانش بنیان و جهادی انجام دهند.
وی افزود: بنیاد صیانت از خانواده باید اقدام به ایجاد بنگاه های کارآفرینی به منظور اشتغال و بازگرداندن افراد آسیب دیده به جامعه و خانواده و تکریم آنها کند.
صفایی بوشهری گفت: خود باختگی و از دست دادن اصالت ها به عنوان فرهنگ وارونه یکی از آسیب های حوزه بنیاد خانواده در جوامع مختلف است و سند راه تحکیم بنیاد صیانت از خانواده با بررسی وانجام کارعلمی، مطالعه پروژه‌های نوین و واقع‌نگری، هدف‌ گذاری و برنامه‌ ریزی و راهکارها بر حسب وظیفه دستگاه ها تنظیم و تدوین شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بر تشکیل مجمع خیرین در حوزه صیانت از بنیان خانواده های آسیب دیده به عنوان یک ضرورت الزامی تاکید کرد
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سامانه پیشگیری و کنترل طلاق در استان راه اندازی شده است.
علی پولادی ریشهری افزود: بحث طلاق معلول آسیب های دیگری در جامعه است و اعتیاد یکی دیگر از عوامل این معضل است و لازمه موفقیت در زندگی تقویت مهارت‌های زندگی است.
پولادی ریشهری افزود: آموزش ها باید به مهارت آموزی تبدیل شود تا انسان شاهد رشد فراگیری این مهارت ها در طول مسیر زندگی باشد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.