به گزارش ایرنا، محمود قاسمی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 11هزار و 700 نوآموز در آموزش های پیش دبستانی این استان شرکت کردند.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی مناطق محروم در استان بوشهر، کیت های آموزشی درس های پایه ابتدایی و لوازم التحریر برای دانش آموزان این مناطق به صورت رایگان تامین می شود.
قاسمی ادامه داد: همچنین تولید محتوای آموزشی ویژه نوآموزان چهارساله برای نخستین بار از اقدامات موثر در این دوره در استان بوشهر است.
وی اجرای طرح آداب و مهارت های زندگی در 91.08 مدارس ابتدایی، توسعه طرح چند معلمی در پایه های پنجم و ششم در370 کلاس درس، درس پژوهی در 95 درصد مدارس استان و برنامه تدبیر در 566 مدرسه ابتدایی را ازجمله طرح های اجرا شده در مقطع ابتدایی عنوان کرد.
قاسمی بیان کرد: طرح تقویت بنیه علمی به عنوان طرحی نوپا در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با مشارکت فعال دهیاری ها، شهرداری ها و شوراهای اسلامی تصویب و درسال جاری با نگاه ویژه به دوره ابتدایی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: توسعه مراکز اختلالات یادگیری به 16 مرکز و کاهش نرخ تکرار در دوره ابتدایی از دستاوردهای مورد توجه در آموزش و پرورش استان بوشهر است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: با تلاش همکاران حدود 46 درصد کلاس های ابتدایی آموزش و پرورش این استان هوشمندسازی شده است و تلاش می شود با همکاری صنعت و خیران این آمار به بیش از این برسد.
قاسمی گفت: در قالب طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان توانمندسازی نیروی انسانی بویژه آموزگاران اجرا می شود و از این طریق پای موسسه های آموزشی از زندگی خانواده ها برچیده می شود.
وی یادآور شد: از مجموع 230 هزار دانش آموز استان بوشهر 123 هزار و 983 دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند که آموزش این تعداد دانش آموز بر عهده پنج هزار و 200 همکار در دوره ابتدایی است.
قاسمی گفت: در دوره آموزش ابتدایی استان 308 مدرسه دولتی، 170 مدرسه غیردولتی در سطح شهر فعالیت دارند و 458 مدرسه دولتی و 14 مدرسه غیردولتی در روستا فعال هستند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.